• kokosbollen

24/7 2010

Hej alla som gifter sig 24/7 nu i sommar! Vi är säkert ett helt gäng och det börjar närma sig!

Har vi redan någon tråd jag inte sett så länka gärna

Men annars, vart gifter ni er? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vad funderar ni på just nu?

• Svar på tråden 24/7 2010
  • Påfågeln

Hej!

Kul med en tråd för våran dag! Sitter just nu och funderar på om jag ska fixa klart servetterna...

• kk16247

Oj, oj, nu börjar det dra ihop sig och vi som har massor kvar att fixa, panik!

• Påfågeln

Hej igen!

Fick just reda på att det bli ändringar på de som kommer... så nu måste vi fixa om bordsplaceringen igen. Hoppeligen så går det snabbare den här gången!

Jag och min blivande gjorde en lista ikväll på saker som ska fixas innan bröllopet. Det blev en hel del. Låt oss säga så här: Om vi skulle fixa en grej per dag skulle vi vara klara 11 dagar efter vi gift oss!

Hur går det för er?

• kk16247

ja, det är läskigt vad tiden går, vi har också massor kvar att fixa! Vi håller för fullt på med festhäftet och bordsplaceringen..

• Påfågeln

Hej allihopa!
    Det är bara elva dagar kvar nu!
    Hur går det?
    Själv håller jag på pilla ihop vigselprogrammet!

• ollasulrika

JAg hoppar in här om det är ok.

Vi gifter oss också 24 juli i skepplanda kyrka,

idag var jag och gjorde min provsminkning..otroligt nöjd.

Annars är det väl i stort sett bara maten som behöver handlas in eftersom det är jag själv som ska fixa den och tårtan.... men de tser jag som minsta problemet....

Känns som jag har det mesta under kontroll..men nervöst är det allt...galet nervöst!

• SophiaoJonny

hej!

Gifter mig också den 24 så hoppar in här.
    Ja, det är inte långt kvar nu, vart tog tiden vägen?
    Idag avbokade hon som skulle göra våran tårta... så det vart lite panik, men det löste sig väldigt bra, tack vare ett tips här på BT...

har börjat drömma mardrömmar om bröllopet om att vi har glömt hämta ringarna och att vi glömmer bort det ena och det andra...

Hur är det med er andra, har ni börjat bli nervösa än?

Tur man har familjen nu dessa sista dagar för gud vad det är saker som ska fixas, det är naglar som ska göras hår som ska färgas, smink och hår som ska prov uppsättas, saker som ska inhandlas, ringar som ska hämtas klänning som ska provas igen, mm mm

Hoppas att det går bra för alla er andra som har den 24 juli med,,

//Sophia

• Påfågeln

Det är så härligt att ha folk i precis samma situation!
    Man går igenom allt förtifem miljarder gånger just nu!

Idag fick jag (min BM är just nu inte i samma stad) se våra egendesignade ringar för första gången! De vart precis, om inte bättre än vad jag hade tänkt mig!

Men vi får dem först på tisdag... så det är lite väntan kvar...
    Skrev just klart listan på alla tider, alla saker och allting som man ska tänka på inför de två sista dagarna. Känns riktigt bra att ha det gjort, allt känns så mycket mindre stressande.

Va bra att det löste sig med tårtan!

• Påfågeln

Kanske ska nämna en rolig grej om vårat bröllopsdatum?!?

24/7 kan man också se som twentyfourseven. Dygnet runt. Alltid, jämt.

Lite kul! Min BM såg en reklamskylt där det stod och då satt han länge och funderade varför vårat bröllopsdatum stod där tills han kom på att det var det och då berättade han det för mig!

Tänkte om ni inte tänkt på det... kan vara kul... :)

• ollasulrika

Iiiiiiihhhhhhhhh...om 10 dagar sitter vi här som fruar.... fattar inte vart tiden tagit vägen...jag minns att jag började räkna ner dagarna när det var 75 dagar kvar... å vart har tiden fram till nu tagit vägen...???

Igår gjorde jag min provsminkning... tjejen var helt otroligt duktig och jag kommer bli såååå nöjd. Hittade henne på blocket..så det var ju en liten risk jag tog. men 100 kr för provet å 100 kr för bröllopsdagen är väl värt chansningen nu såhär i efterhand.

Ikväll ska jag sätta mej ner och pyssla med inköpslistan över maten så att inget glöms bort..eftersom jag ska göra maten själv. Så spännande och kul!

Hur gör ní andra? Det känns som att jag är ganska ensam om att laga maten själv inför den stora dagen? Kanske är för att jag är nyutbildad kock  *S* vet inte om det är dumt eller inte men eftersom budgeten inte är så stor så känns det som att detta är ett toppenalternativ då jag ändå verkligen älskar att stå i köket och vara kreativ.

*LÄNGTAR*

• Påfågeln

Klart det är okej om du tycker det!

Jag själv ska sy min egna klänning och så kommer jag och göra min egna brudbukett...

Och du, kom ihåg. Det man gärna gör, gör man i regel bra!

Svar på tråden 24/7 2010