Min blivande vill ställa in allt
Åh, jag är så jäkla ledsen och arg på M2b. Inbjudningarna till vårt bröllop skickades förra veckan och nu ångrar han sig och vill bara ha en liten ceremoni med våra föräldrar.
Jag blir så jäkla less. Jag har gjort klart redan i början av vår relation att om vi någon gång skulle gifta oss så vill jag ha både familj och vänner närvarande, eftersom jag inte ens är speciellt nära mina föräldrar. Det har han varit okej med och det var han som friade.
Tidigt i planeringen så sa jag till honom att dra i handbromsen om han tyckte saker och ting gick för fort/blev för dyrt osv, men han har hittills varit okej med allt. Planeringen sköts till stor del av mig eftersom han hatar att planera och jag har varit noga med att inte tjata eller vara "in his face" med bröllopet.
Till saken hör att han är en väldigt ambivalent och samtidigt envis person. Han kan aldrig bestämma sig för något och hålla det! Bara en sån enkel sak som en middag till vardags är ett exempel. Han kan ha varit och handlat tillbehör till en viss maträtt, bara för att ändra sig mitt i grönsakshackandet till något helt annat. Detta händer särskilt om han är på dåligt humör.
Jag är en person som verkligen står för mitt ord i alla sammanhang och tycker att jag går att lita på i alla väder. Har jag sagt en sak så håller jag det, även om det stormar runt om.
Jag tror att han kommer ändra sig igen och tycka att det är kul med bröllopet. Men jag vet inte om jag orkar med att en så viktig sak ska bli en bricka i hans "ja, vi gör det" - "Nej, jag vill något annat" velande i allmänhet. Det är för viktigt för mig och jag trodde att han skulle stå fast vid detta. Jag har investerat jättemycket tid, glädje och pengar redan. Jag är så sviken, sårad och ledsen att jag inte vet vad jag ska ta mig till!!