Hej o hå vilken möhippa jag fick igår
Så klockrent herregud!
Började med att toastmadam skulle komma på lunch så vi kunde prata igenom lite vad som förväntas av henne på bröllopsdagen men istället kom postbilen och postbudet lämnade ett paket till mig. Fick till och med skriva avi så det var verkligen seriöst
I paketet när jag öppnade låg en lapp, en lila boa och skrivbok och penna.
På lappen stog det :Nu drar det igång osv. Fick en lista på saker som skulle med i en väska...Helt galna saker som 4 tops, en docka, 2 blöjor, 15 kr i enkronor o femtioöringar, mina sexigaste underkläder, körkortet, korta tights och något som påminde om min blivande man
Jag fick ju fjärillar i magen och sprang som en galning här i huset och letade grejer som jag skulle ha med. Sen skulle jag ta på mig den lila boan och ta med mig block o penna och bege mig till ishallen där nästa instruktion skulle komma...
Sagt o gjort...Pinnade bort till ishallen med boan i handen, kändes ju lite ensamt o gå där själv, ha ha ha.
När jag kommer bort till ishallen rullar en limosine fram och där i sitter alla mina älskade vänner OCH MIN SYSTER som bor 60 mil härifrån och som jag ALDRIG trodde skulle vara med på möhippan så gissa om jag blev galet glad
En champagneskål och lite jordgubbar sen in i bilen och åkte till ett fint naturområde i stan där jag fick klä på mig arbetarkläder, nu snackar vi lysande gula hemska arbetskläder
Posera för kameran och sen av med kläderna igen. Vi kom fram till ett scenområde där jag fick ta på mig andra 80-tals inspirerade kläder och gammeldags rullskridskor och åka och posera för kameran, helt galet. Av med kläderna och på med gummistövlar, regnjacka, sydväst och paraply. Då fick jag dansa runt och sjunga I´m singing in the rain och bli fotograferad. Vid denna tidpunkt inser jag att det är lite fotomodellstuk på förmiddagen och det stämde för sen kom nästa och nästa och nästa utstyrsel
Bland annat: Cowgirl, sommartjej, raggarbrud, tomten, sjuksköterska osv. Sååå jäkla roligt och ju mer man fick i sig destu mer medgörlig blev man på fotona...jag kan bara ana vad dom korten kommer användas till :-P
Anar en annorlunda secret box till min blivande men vi får se.
Galet!!!
Efter lite mat och många fotoshoots senare så packade vi ihop och begav oss ner till stan. Hamnade på en studio där jag fick spela in tidernas bästa schlager enligt mig
Fångad av en stormvind och det va sååååå kul!!! Medan han redigera o hade sig efter blev vi indelade i 2 lag och fick göra ett musik quiz. Sen bar det av ner till centrum och restaurang. Åt helt galet god mat (lammytterfilé med murkelsås och potatisgratäng)
På restaurangen fick jag ett brev av en kompis som tyvärr inte kunde närvara på hippan men ville vara med ändå
Hon hade skickat med lappar med frågor, vissa mer vågligare än andra som jag skulle svara på och sen även ställa fråågan till en av kompisarna som var med på hippan. Skoj och så uppskattat.
Sen blev det utgång på Blue moon bar resten av kvällen...Ungefär vid 1 inatt gav jag upp, då va jag så dragen så det finns inte...shit en helt oförglömlig dag och kväll
Tusen gånger bättre än jag föreställt mig!!!
Men idag e jag inte helt go alltså...har mest legat på soffan o druckit äppeljuice...hahaha