Inlägg från: Tokisen |Visa alla inlägg
  • Tokisen

Juli 2010

Här har d hänt saker i helgen

bokade tårtan i fredags

Igår skulle jag ha provat min brudfrisyr, men tji fick jag
    8 nånting bankade det jävlar i d på sovrumms fönstert (det lät som dem sköt ngn utanför) och en syren va igång. jaha, bara att stiga upp och se glad ut hahah
    utanför stod både tjej och killgänget.
    jag fick klä mig i ett par hemska blommiga tajts, ett par knä strumpor som va rosa rutiga, en hemsk leopard tröja med ett rosa gummiband mitt på magen
    sen skulle frisyren fixas, dem tupperade hela håret och satte upp det i två toffsar sen sprayade dem halva håret rött och halva blått, fick en härlig blå färg runt ögonen och ett JÄTTE rött läppstift, ja nu såg jag ut som nanny fine hahaha.
    champagne och bullar + snaps blev frukosten. Iväg till ystad med en korg med mormorslöständer (godis) i påsar som skulle säljas för 10:- och en massa rosa lappar + silvrig penna som jag skulle samla kärleksråd. Megafonen skulle jag använda till att sjunga i, folket skulle önska sånger som jag skulle sjunga, gick väl sådär.
    alla trodde jag sålde riktiga löständer hahaha
    ja, just d jag blev utrustad med en rosa pasta rång oxå, och den skulle jag göra tjuvnyp med i rumpan, brösten eller pungen på folk. för tjuvnypen fick jag 1 kr av gänget per nyp. Fick ihopa lite mer än 100 nyp
    åt sallad på max till lunch och sen gick vi mot bilarna, på vägen hade dem loppis och där låg han, min grodprins, en fin fin gosedjurs groda som jag fick av den som skulle sälja den. utanför kiosken strax innan bilen va där en ambulans, och självklart tyckte alla att jag skulle nypa dem, men nä, han som jobbade där tyckte jag kunde komma in i bilen och sätta mig i hans knä istället, sagt och gjort, undertiden juag sitter där så säger han, känner du ngt hårt så e d bara antennen hahaha, trodde jag skulle döööö av skratt, kom fort ut därifrån.
    vi åkte vidare till bo ohlsson här i tomelilla, där stod telenor och dem e som dem så jag tänkte ge igen och jävlas lite haha. Han börjar fråga om vilken telefon jag har, jag e inte sen så jag tog upp megafonen och började skrika i den, han höll på att skita ner sig hahaha, där stod den kärring bredvid hon kollade på mig som om jag varo ett ufo.
    Efter boan åkte vi till en skjut simulator, där fick jag skjuta vildsvin, älg, räv och björn. d va inte så lätt inte.
    jag har blåmärke under axelen idag, efter bössan.
    vi drog vidare till en lokal dem hyrt och där blev det pizza och mer fest. Killgänget dök oxå upp på kvällen, så det va kul även om min blivande inte mådde så särskilt bra efter att ha spytt upp allt maginnehåll.

idag har jag varit hos frissan och provat min bruduppsättning och det kommer bli kanonfint.
    ska lägga upp en bild på den

• Tokisen

Kärleken:
    jag har ju glömt det aldra värsta med dagen, d va att jag fick åka till lokal radion här och sjunga live i radion, du e min man, shit trodde jag skulle dö....
    men det gick bra och jag har väl inget emot och göra bort mig lite så det va skit kul, hela dagen

• Tokisen

rosesarered skrev 2010-06-13 20:06:00 följande:
    Korallbruden låter som en farlig möhippa Vad modig du är, jag hade blivit tokrädd om jag haft dendär Roger Pettersson efter mig!  Tokisen, låter som en hippa med många nyp kul med provuppsättning också! Känner mig förväntansfull och nervös inför min egen hippa när jag läser om era. Undrar vad dom kommer att utsätta mig för.. Förresten brukar man bli kidnappad på morgonen eller under dagen när det är möhippedags? Så att jag vet ungefär vilken tidpunkt på dagen jag vet att jag är "safe" haha

ja, jag nöp där jag kom åt hahaha

• Tokisen

Kärleken9 skrev 2010-06-13 20:06:50 följande:
    jo glömde ju skriva jag äntligen fått klart festhäftet, bara man vände alla sidor rätt så blev det ju bra bordsplaceringen är också så gott som klar, skönt. bara förseättsblad kvar och sen vigselprogramen. Min blivande svägerska är snäll nog att skriva ut de sist nämda åt oss Prästen har maila mig mallen så det går nog fort att fixa dem. Placeringskorten skriver en annan tjej som är duktig på att texta. 

va skönt att du e klar, vi har d mesta klart. Utsidan ska vi oxå göra nu i veckan tror jag.

• Tokisen

Har ni andra träffat prästen och kantorn?

• Tokisen

Kärleken9 skrev 2010-06-21 10:20:14 följande:
    miris: Eftersom vi själv har barn så gör det oss inget att de är med, nu blir det ju ändå bara 5 st. Tyvärr så är det personer ganska nära framför allt mig som tackat nej. Kommer inte ha någon av mina barndomsvänner med på min stora dag, känns lite i hjärtat. Men försöker tänka att huvudsaken vi, jag och min älskling, är där och är lyckliga så får allt annat komma i andra hand. Och så klart betyder våra familjer mkt att de är med. De andra försöker jag se det som att det är deras förluster. Nu verkar jag vara klar med vigselprogramen, blir även de på stående a4:a. Sambon vill ha det så så då kör vi på det. Vanligast tror jag är liggande, vikt, a4:a eller? Hur ska ni andra ha?

Hur har du gjort vigselprogrammen?
    Vad ska vara med?
    Jag har total hjärnsläpp, du skulle inte vilja maila mig eller sätta ut d i galleriet?

• Tokisen

källerudd skrev 2010-06-23 18:50:03 följande:
    Ojojoj jag hinner verkigen inte med...planera husbygge och bröllop samtidigt är inte att rekomendera...Men nu har vi valt kök så från och med nu är det endast bröllop som gäller. Vilket känns skönt. Det mesta faller på plats, men mycket små pill återstår...Idag har vi fått positivt besked från PRV så nu har min sambo nytt efternamn, konstigt =) Vi funderar på att be prästen säga min sambos gamla namn eller utelämna efternamnen helt under vigseln går det?? Vill helst på något bra sätt berätta det i festhäftet...Vi ska på första sidan skriva...Välkomen till vår bröllopsfestVi är glada att just du vill vara medoch förgylla vår speciella dag...hade varit bra att kunna avsluta det med vårt nya namn, förslag?? eller på annat fyndigt sett berätta detDet börjar närma sig för många av oss, spännande

På sista sidan har vi skrivit Tack till alla blablabla önskar Brudparet Winberg

• Tokisen

PÅ lördag e d dax och jag börjar bli så nervös. Vi fick lokalen i tisdags redan så vi har börjat fixa lite där, skönt och slippa stressa. Vi upptäckte igår kiväll att där inte fanns ngra champagneglas så nu ska jag och min tärna ta oss en runda in till IKEA och malmö för att fixa naglarna.
    Nån mer som e skit nervös?
    Jag går runt med små fjärillar i magen hela dagarna, det e bara 2 dagar kvar sen e  d lördag och jag blir fru

• Tokisen

Nu e d timmar tills förberedelserna ska börja.
    Upp kl 6.45 för att duscha, sen kommer det rulla på
    Undrar om jag kommer kunna somna.
    Lycka till ni andra som oxå gifter sig imorron

• Tokisen

CeKe skrev 2010-07-31 11:41:02 följande:
    Casmel: Lovar att jag känner igen mig! Känns helskumt att börja jobba igen på måndag... liksom overkligt... och så betyder det ju tråkigt nog att sommaren snart är slut för i år. Konstigt... känns som igår som det var ett par månader kvar!Nåja brudar, vi får väl försöka roa oss i sänghalmen i höstmörkret och försöka producera nästa stora projekt

jajamensan, sänhalmen nästa
    Ska ta ut spiralen i slutet av september och sen får den lille gärna flytta in

• Tokisen

CeKe skrev 2010-08-02 14:32:57 följande:
      Härligt! Lycka till! Här har vi redan slutat med preventivmedel, men det blir när det blir.. inget man kan beställa ju

vad roligt, hoppas d inte dröjer så länge innan det blir en bulle i ugnen

• Tokisen

källerudd skrev 2010-08-02 17:25:45 följande:
    Önskar så jag kunde följa med till nästa steg men jag och min man (hmm känns fortfarande ovant att skriva) är på olika nivå där...vi skulle börjat nu vid bröllopet, men så blev vi med tomt och i höst börjar vi bygga... Han tycker inte vi kan bygga hus med mig gravid eller med en liten...att jag säger det kan ta tid tror han inte på :s Så jag får snällt vänta och se. Nästa vår någon gång börjar vi förhoppningsvis försöka. Bebislängtan är stor, men delvis förstår jag honom oxå. Det som känns mest jobbigt just nu är nog ändå alla hintar man får om att nästa steg är en bäbis :S Men jag får väl kanske följa med ändå?!

dem där männen har ideer för sigf, han kanske ändrar sig, annars önskar jag er lycka till med byggande och bebisen när ni kommer till den punkten

Svar på tråden Juli 2010