Inlägg från: NightElf |Visa alla inlägg
  • NightElf

Juli 2010

Nu hittade jag hit också! För oss går det framåt med planeringen, vår toastmaster gör festprogrammen så vi skickar saker till honom titt som tätt... Bordsplaceringen och gästpresentationerna är klara vilket känns skönt för det var verkligen inte lätt! Vi har ändrat många många gånger!

Ang nytt och blått listan har jag:

nytt: mina kläder

gammalt: smycken (inte jättegamla men ändå)

lånat: slöja

blått: skorna, safirer i ringen, blommor i buketten

fått: smycken

• NightElf

KatjaB: Vad roligt det lät! En sån hippa hoppas jag också att jag får! :D Tokisens hippa lät som min mardröm hahaha

jag var på en kompis bröllop i helgen, var riktigt roligt men oj vad skumt det kändes vid vigseln! Det är ju vår tur om bara tre veckor och det kändes verkligen då!

Min syster kommer i helgen för att "hämta sin klänning" hmm undrar vad som händer då.. ;) Hon bor i Uppsala och jag i Göteborg så det är ju en bit att åka för att hämta nåt man kan skicka på posten hehehe

• NightElf

Hej på er nu har jag varit borta ett tag. Har haft fullt upp med möhippa, byta fotograf, träffat den nya fotografen, träffat prästen, fått ordning på 6 personer som hjälper oss med mat och servering, syskon på besök, jobbet, byte av jobb, jagat noter till kantorn, graverat ringar... Allt på mindre än två veckor. Idag gick jag på semester tack och lov! Nu ska jag ha en helt bröllopsfri kväll och midsommarafton (fast lite snack kommer det bli med svärföräldrarna förstås) känns som att det behövs! På måndag drar cirkusen igång, då kommer mamma ner och börjar med maten... På lördag nästa vecka smäller det!!

• NightElf
    Kärleken9 skrev 2010-06-28 13:14:15 följande:
    Har en del pärlor själv så jag ska kolla om nån passar annars blir det en tur på 10 mil till panduro.
    Har du kollat Panduros hemsida, du kan beställa online och få det hemskickat! Så slipper du åka så långt tänkte jag

Nu är det bara några dagar kvar till lördag, mamma är påväg ner till oss och ska sätta igång med maten imorgon. Det känns så konstigt att det är den här veckan! Veckan vi väntat på i över ett år! Imorgon ska jag baka några fler tårtbottnar så de är klara att fylla på torsdag (jag fryser dem så länge). Det är moussetårtor så de ska ju stelna till dagen efter så vi ska täcka dem och dekorera dem på fredag.

Igår var vi och plockade blåmusslor som bordsdekoration. Vi har en del vanliga snäckor också men tänkte fylla ut med detta. Fanns hur mycket som helst, jag blev som ett barn igen och plockade och plockade och plockade... Nu har vi nog så att det räcker om man säger så...

• NightElf

Nu var man äntligen gift! Ja, snart två veckor har gått redan sedan den 3e, det går så fort!

Bröllopsdagen var fantastiskt fin. Vädret var kanon! Vigseln var jättefin men kändes som att den tog 1 minut och inte 40! Vi var båda jätterörda nästan hela tiden, särskilt när min syster sjöng. Efter vigseln åkte vi båt med alla gästerna ut till ön där vi hade festen. Vi hade med oss en trubadur som höjde stämningen ordentligt! Middagen var jättefin med tal och god mat (men herrregud vad vi slet med detta innan!!!!)

Jag är inte missnöjd med något, förutom att serveringspersonalen bestämde sig för att skita i att duka undan det sista och istället ta sig ut på dansgolvet så våra gäster fick diska kaffekopparna....

Jag har lagt upp lite bilder, tagna från Facebook, vi får inte våra foton från fotografen förrän om ytterligare några veckor så jag får komplettera med de "riktiga" då! :)

Grattis till er andra nygifta och lycka till till er andra! Stressa inte ihjäl er nu, jag bröt ihop på fredagen, min man fick packa till vår resan medan jag låg i fosterställning... 

Träffade en nybliven brud i Turkiet på ett Hamam-bad som också hänger här på torget, i vår tråd kanske?? Du får ge dig till känna isåfall!

Svar på tråden Juli 2010