Igår skulle vi kolla kostym och hämta ringar + att jag skulle på tjejfest på kvällen. Men så blev det inte. kl 6,15 ringer det på dörren. Vi ligger och sover. 2 poliser står utanför. De ger mig ett paket och ett brev. I brevet finns en packlista, en sång och ett busskort. I paketet tyger och instruktioner att jag ska sy mina egna kläder för dagen.
Trött, förvirrad och förväntasfull sätter jag mig vid symaskinen. Då jag ska lära mig en låt också så hittar jag den på spotify och lyssnar under tiden jag syr.
Det är ganska gott om tid och jag hinner äta frukost i lugn och ro och ta en dusch innan jag går till bussen oc håker in mot staden.
Där står en kompis och väntar med ett nytt brev. Det är en massa bilder på ställen i stan som jag ska gå till. Vid varje ställe står en kompis och på slutet sitter en på en oscknickfilt och vi äter jordgubbar oh dricker cider.
Efter det går vi till bilarna och åker ut och badar i havet en sväng. Jag måste tydligen kyla ner mig inför nästa sak.
Det är bodaborg, där vi ska lösa en massa uppgifter i olika rum. Jag har aldrig varit där förr, men det var superskoj. Vi duschar och byter om där och sedan får jag bindel för ögonen och vi åker iväg. Det blev hem till en av vännerna och där dukas det upp för middag. Rökta räkor och lax, sallad, bröd och västerbottenspaj och en massa drinkar och anant gott att dricka.
Vi skrattar och pratar och leker.
Sedan får jag en canvastavla och färger ohc ska måla ett porträtt av min blivande. hmmm...inte det lättaste.
Efter det är avklarat får jag sjunga min låt (ingstar) som de snällt nog videofilmar.
EFter slutpiff och några drinkar till så går vi ut och väntar på skjuts. Då ser jag en stor vit limo komma körandes. Ut stormar en massa tjejer från den festen jag skulle ha varit på. Jag får heliumballonger och vi åker mot stan igen för utgång.
Där blir det fest och dans och supertrevligt.
Kommer hem 2,30 på natten. Helt slut, men väldigt glad.