Inlägg från: kece |Visa alla inlägg
  • kece

Juli 2010

Hej på er! Ceke här, men använder Keces dator då min har gått i strejk.. Vet inte hur den förhandlingen ska gå... Antar att jag förlorar!

Vi håller på för mulla muggar med renoveringen av huset. Har redan fått hit killar som börjat med badrummet, valt kakel, klinker, badrumsmöbler, målar tak i halva huset, väggar, easycover, spackling etc etc så det står härliga till! Snart blir det till att välja färg till väggarna. Kul men ofantligt mycket att göra! Nu bor vi i a f i vårt fina (snart jättefina) hus och letar efter alla saker som fortfarande ligger i kartonger...

Jag fick min möhippa i helgen! Jag sa till kece i fredags att: ja, det lär ju bli i morgon, för det är enda helgen som är ledig.. Men på lördagsmorgonen hade jag helt glömt bort det hela och började bära och bubba iklädd renoveringskläder.. Då kommer tjejerna och jag hade tydligen utropat "NEJ!".. jaja, skoj var det att de kom!

Jag blev iförd ögonbindel, satt i en bil med alkoläsk. Dagen började med "fångarna på fortet" utanför Gävle, vilket va riktigt skoj och tog en stor del av dagen. Sen åkte ögonbindeln på igen och vi åkte tillbaka hem till vårt hus. Kece var på sin kusins mans svensexa, så han var inte hemma. Tjejerna hade fixat en kvinna som kom ut och hade en timmas lektion i magdans. SKitkul! Jag kläddes i magdanskläder och i slutet av lektionen fick jag ha en uppvisning görskoj! Sen hade vi luftpistolsskyttetävling och jag vann. Haha. Började med att sätta en mitt i prick Sen blev det middag som de hade med sig och en härlig kväll med tjejerna hemma i huset. Gick rundor där alla berättade för varandra om sin relation med mig etc etc.

En helt underbar möhippa helt i min smak!!

På torsdag ska vi ta båten och börja färden ner till Gräddö för att lägga den där inför bröllopet. Det börjar verkligen närma sig, brudar!!

• kece

Halloj, Ceke här på Keces dator

Nu kanske till och med våra bröllopsnerver kommer att infinna sig snart. Körde ner båten nu i helgen och vi har nog varit lite nervösa för det, men det gick finfint! Så nu är det fritt fram att släppa all annan stress (båt, hus etc) och börja fundera över bröllopet...

Mamma och pappa hade en överraskning åt oss i morse. De sa åt oss att komma ut snabbt för att kolla en sak. Då har de fått dit en bekant som har en gammal otorligt fin bil: Nasch årsmodell 1929. Den ska vi tydligen åka i mellan kyrka och festplats! Helt otroligt fin! Vi hade ju liksom inte tänkt så mycket på den biten... Det kommer bli trångt och jag kommer få sitta i Keces knä, men va 17, inte gör det nåt heller, det blir ju bara härligt att va nära ju

Vi har även fått ok från en i släkten att ta kort på alla gäster innan vi kommer fram till festplatsen (ska fotas efter kyrkan), så det känns bra. Mamma, pappa o brorsan har åkt till Åland och handlat 12 lådor öl och 24 skumpa (rosa "champagne" som är supergod), och vi har beställt avec från en kompis som är flygvärdinna, så nu är det "bara" vin och cider kvar att handla. Sköönt.

Jäklar, det bär snart av! Superkul ju!

• kece

nu ska jag för en gångs skull lägga ett seriöst inlägg här..

vi gifte oss igår i Frötuna Kyrka.. kan bara säga att det var helt underbart.. hela dagen var bara ett enda stort lyckorus.. ni som ska gifta er kan jag bara säga en sak.. njut.. det har vi gjort.. njutit hela dagen idag.. ceke har gråtit glädjetårar idag och säger att hon inte ville att dagen skulle ta slut igår.. och jag kan förstå henne för jag känner likadant..
    hon var så sjukt vacker i sin klänning.. allt var perfekt..

så grattis till alla här i julitråden..

må era liv och äktenskap bringa lycka i all framtid..

mvh/kece

Svar på tråden Juli 2010