Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Juli 2010

Ojojoj jag hinner verkigen inte med...planera husbygge och bröllop samtidigt är inte att rekomendera...Men nu har vi valt kök så från och med nu är det endast bröllop som gäller. Vilket känns skönt. Det mesta faller på plats, men mycket små pill återstår...

Idag har vi fått positivt besked från PRV så nu har min sambo nytt efternamn, konstigt =)

Vi funderar på att be prästen säga min sambos gamla namn eller utelämna efternamnen helt under vigseln går det?? Vill helst på något bra sätt berätta det i festhäftet...

Vi ska på första sidan skriva...

Välkomen till vår bröllopsfest
    Vi är glada att just du vill vara med
    och förgylla vår speciella dag

...hade varit bra att kunna avsluta det med vårt nya namn, förslag?? eller på annat fyndigt sett berätta det

Det börjar närma sig för många av oss, spännande

• källerudd

Kärleken9 skrev 2010-06-24 08:24:17 följande:
    Källerud: Brukar inte prästen använda ens flicknamn/pojknamn i själva akten? Sen byter man liksom efter akten och man får ju själv välja hur man berättar sitt nya namn för gästerna. Varför var han tvungen att ansöka om det på PRV? Får man va nyfiken och fråga vad ni bytt till?
    Jo så brukar det väl vara, men min sambos namn kommer ju att inte längre att vara Carlsson..han har ju redan bytt. Får helt enkelt fråga prästen när jag väl får tag på honom...

Vi har skapat ett nytt efternamn och för att göra det måste man ansöka hos PRV. Min sambo byter innan så att jag kan ta det direkt efter bröllopet sen. Hade känts lite trist att ansöka gemensamt först efter bröllopet, tar ju ändå ett par månader. Tanken är ju att sambon ska försöka vara så hemlig som möjligt nu innan =)

Hmm vill ju gärna berätta för alla, samtidigt som det känns lite tabu...=) Vi ska ju inte berätta förens på bröllopet hmmmm oki Sommarnatt blir vårt gemensamma namn,,,
  • källerudd

Grattis till alla er som nu mera är gifta.... =)

sarahkka76: fy  va tråkigt...jag börjar ge upp hoppet om att få en hippa eller att min sambo ska få en svensexa...har försökt peppa hans närmaste vän, men det har inte gett något resultat, han kunde inte innan bröllopet...Bra längesen jag frågade honom. Känns riktigt trist :S

• källerudd

Min klänning kom igår och den är så underbart perfekt... Med tanke på att den förra blev så fel, fälde jag en tår av lättnad när jag provade den igår. hua jag kommer ju behöva mååånga servetter under vigseln...

Vårt stora problem är fortfarande att jag inte får tag på prästen...Paniken börjar komma och i natt drömde jag till och en mardröm angående vigseln...Hur länge vågar man vänta. Han har ju lovat att han ska viga oss, men om man inte får tag på honom hur gör man då.

• källerudd

det är här med in och ut march...vi har inte tänkt så mycket på utmarch då vi inte är i någon kyrka, men något typ av avslut vore väl trevligt. Så nu är min fråga kan man köra Canon in D även som avslut...Då kommer vi bara stå still och lyssna och sen får typ toasten gå fram och gratulera eller mamma typ...

Eller har ni något förslag på någon bra musik som skulle kunna passa för detta endamål???

• källerudd

GRATTIS till alla er som gifte sig i helgen!!!

Oj Sajberpillan...jobbigt. Hoppas verkligen ni hittar något bra

Här börjar det mesta ordna upp dig, fick tag på prästen i slutet på förra veckan så ska träffa honom nästa lördag, då ska vi även träffa fotografen. Festhäfte + bordsplaceringslappar är klara...

I helgen fick jag dessutom en mini möhippa, så fantastiskt att man iaf har någon som försöker dra ihop de andra. Tyvärr blev det bara jag och två till, så våra killar kom till grillningen på kvällen. Dagen bjöd på tavel målning, ridtur i skogen, bastubad med ansiktsmask och hårinpackning. Jag som trodde jag skulle bli utan..så fel jag hade. Nu hoppas jag bara att "vi" får ihop tillräkligt med folk så att min älskling får sin svensexa oxå...

det börjar dra ihop sig ordentligt nu...men än har jag inte märkt av några fjärilar..För mycket för att man ska hinna fundera på det.

• källerudd

Nu är det knapt två veckor kvar och jag känner mig jätte lugn. Nästan så jag blir orolig för det. Är det något jag har glömt :S som borde göras nu??

• källerudd

GRATTIS till alla er som gifte sig igår!!!! Hoppas ni hade en fantastisk dag...

Hoppas Miss Alice får en fantastisk dag idag  =)

Nu ser det ut att bli skitväder på onsdag och jag känner mig så nere över detta... :S vi ska ju vara ute precis hela dagen :S Just nu känns det inte alls roligt... själva festen i tält blir säkert bra vilket väder det än är, även om det känns roligare om det är fint väder... men vigseln blir svår =(

jaja var bara tvungen att skriva av mig lite...

• källerudd

Hoppas det, fram till igår såg det iaf ut att vara oki väder, varmt med någon regnskur...men idag ser det riktigt illa ut...

• källerudd

Så är man entligen gift och numera Fru Sommarnatt =) Vi hade en helt fantastisk dag igår och inget hade kunnat vara bättre...Har fått några bilder från min svägerska så ska lägga upp några här, fler bilder kommer att finnas på sommarnatt.blogg.se senare när jag fått bilder från fotograferna...

Lycka till alla ni som gifter er fredag/lördag nu. I morgon åker vi på en liten weekend då vi redan varit på bröllopsresa.

• källerudd

Ja nu var vi alla gifta då...GRATTIS till alla ännu en gång. Jag känner mig fortfarande lite snurrig i glädjeruset...Helt undebrart.

Det där med att det skulle bli tomt efter bröllopet gäller nog inte oss då nästa stora projekt tar vid...Men hur känns det för er andra iaf er som nästan varit gifta i en månad redan...oj tiden går.

Hoppas allt är bra med alla

• källerudd

Önskar så jag kunde följa med till nästa steg men jag och min man (hmm känns fortfarande ovant att skriva) är på olika nivå där...vi skulle börjat nu vid bröllopet, men så blev vi med tomt och i höst börjar vi bygga...

Han tycker inte vi kan bygga hus med mig gravid eller med en liten...att jag säger det kan ta tid tror han inte på :s Så jag får snällt vänta och se. Nästa vår någon gång börjar vi förhoppningsvis försöka. Bebislängtan är stor, men delvis förstår jag honom oxå.

Det som känns mest jobbigt just nu är nog ändå alla hintar man får om att nästa steg är en bäbis :S Men jag får väl kanske följa med ändå?!

• källerudd
    JollyO skrev 2010-08-03 12:28:51 följande:
    Här blir det att vänta några år med bebis. Ser fram emot när det är dags däremot! På torsdag har vi bokat in "trash the dress"-fotografering. Har redan kollat in några ställen att fota på, men det känns jättekonstigt att jag ska klä på mig klänningen en gång till... Knäppt om någon vi känner ser oss också! Men det kanske sjunker in lite mer att vi faktiskt är gifta då? Någon annan som ska ge sig ut på äventyr med klänningen?
    Jag har funderat på det där men jag vågar nog inte riktigt...hade varit lite roligt men nja...Vad ska ni göra för något??? hoppas det blir lyckade bilder.

Kärleken9: Jo jag förstår ju min mans tankar oxå, samtidigt är det ju frustrerande och tänkt om det tar ett år sedan...men jag får försöka lägga det åt sidan och antaglige lär jag väl ha fullt upp ändå.

• källerudd

jag längtar till vi får våra bilder...vill fixa med tackkort och tidnings anons =)

Var det någon i den här tråden som hittade på eget namn eller tog gammaltsläkt namn, tycker det är spännande med namn och vems man valde...

• källerudd

Kärleken9 skrev 2010-08-11 15:10:41 följande:
    Källerud: Vi valde hans namn, som i sin tur är taget från hans pappas namn. Min svärfar heter Tuve och vi nu Tuvesson. =) Tycker det är så gulligt på nåt vis.

Det var jätte fint och annorlunda trots att det är ett son namn =)

Kärleken9 skrev 2010-08-12 13:42:32 följande:
    Har alla fått sina namnändringar???? Jag hoppas varje dag vid postlådan men har inte fått någon bekräftelse än.

Jag har inte heller fått min namnändring :S ringde o kollade häromdagen men hon kunde inte se vart i behandlingen det låg, men att det hade kommit in..VILL ha mitt nya namn...byta körkort och liknande...

• källerudd
    CeKe skrev 2010-08-12 16:19:03 följande:
    Hm och själv är jag nästan lite glad att det tar tid. Fåfängan har slagit till när det gäller körkortet.. Har inte riktigt bestämt mig om jag vill ha långt hår eller klippa mig kort och ska jag klippa mig kort, vill jag ta kortet till körkortet efter klippningen Jag vet, jag är knasig...
    Jag tänkter lite samma sak, vet inte hur jag ska göra el när jag ska kortet till körkortet...Har egentligen tänk klippa av mig håret till axellängd nu efter bröllopet..men nu när jag har långt vill jag testa pemanenta så det ska jag göra först. Så ska man ta kort nu när det är långt och vågigt eller långt och lockigt eller borde jag klippa av mig utan att permanenta först??? Fånigt javisst men är så missnöjd med mitt nuvarande körkor och det har jag haft i snart 10 år...
  • källerudd

hihi ja vi firade lite efter en vecka =) idag har jag och min älskade varit gifta 3 veckor,  men ikväll jobbar han. Så om en vecka kan vi fira 1 månad =) Tänkte dock överraska med kräftor och sånt på fredag.

Vill oxå ha min namnändring...men men den kommer väl

Svar på tråden Juli 2010