Inlägg från: BlivandeFruPettersson |Visa alla inlägg
  • BlivandeFruPettersson

Juli 2010

Får väl börja med att säga ett stort grattis till er som blir fruar idag!

Vi har tre veckor kvar till bröllopet och jag är stressad så in i vassen, men jag vet inte riktigt över vad, eller var jag skulle börja för att kunna koppla av. Visst finns det småsaker att reda ut fortfarande, men så fort jag försöker så slår den stora apatin till och jag bara sitter och glor. Menar absolut inte att klaga nu, är ju överlycklig att snart vara fru, men tror att bröllopsnerverna börjar ge sig till känna på allvar.

• BlivandeFruPettersson

Vad härligt det låter Vi 3. Grattis till att vara fru!

• BlivandeFruPettersson

Nu börjar listan på saker som är kvar att göra krympa ordentligt. Ringde floristen igår och försökte sammanfatta mina virriga idéer om buketten så gott det gick. Fick ett preliminärt pris på 1600 för min och tärnans bukett, plus corsage till blivande make och marskalk, vilket känns mycket bra. Nu fattas bara att ringa catering och partytältsuthyrning och meddela exakt antal gäster, och så lite småshopping. Kommer dock förmodligen få sparka m2b i rumpan ett par gånger till för att han ska ta sig iväg och köpa kostym , vet inte om han förstått än att det är en sak som inte kommer bli av om han inte tar tag i det själv.

• BlivandeFruPettersson

En vecka kvar nu, och jag börjar bli ordentligt nervös! Börjar få problem att sova och drömmer helt sjuka saker. Inatt var jag plötsligt blond igen och upptäckte en och en halv timme före vigseln att jag helt magiskt hade fått en mörk utväxt på fem centimeter som jag desperat försökte fixa hemma i mammas badrum, samtidigt som jag funderade på hur jag skulle lösa problemet med att ingen frisör var bokad. Fick åka till kyrkan i en gammal rostig och smutsig pytteliten bil med en chaufför som inte hittade för fem öre. Heja!

Det mesta är fixat och egentligen borde jag inte ha något kvar att noja över, men då dyker det upp nya saker, som hur jag ska klara mig utan att snubbla över mitt släp när vi ska gå ut igen.

Ge mig en Valium, någon .

• BlivandeFruPettersson

Nu lämnar jag den här tråden för ett tag, imorgon åker vi till Fjällbacka för de sista förberedelserna och lite välförtjänt lugn och ro innan dagen B. Ses igen när jag är en gift kvinna!

• BlivandeFruPettersson

Nu har jag varit Fru Pettersson i 4 dygn, kunde nog aldrig föreställa mig att det skulle kännas såhär bra. På något vis känns det som att vi är nykära igen. Efter en superstressad och småregnig sista vecka före bröllopet i Fjällbacka blev den 24/7 en dag med kanonväder. Som tur var (för min egen mentala hälsa ) gick det inte riktigt in i huvudet att det faktiskt var vårt bröllop som vi flängde runt och fixade inför, förutom när vi träffade prästen på tisdagen för samtal och genrep, där både jag och min man (åh, vad bra det känns att skriva och säga) grät som små barn.

Bröllopsdagen försvann hur fort som helst, från uppvaknandet vid 8 - 2 timmar hemma innan frisören var ju inte alls så god tid som jag hade fått för mig - tills dess att vi ramlade i säng igen vid 4.30. Hade ordentligt darriga ben när vi stod utanför kyrkan och väntade på att klockorna skulle börja ringa och under hela vigseln, men när prästen hade förklarat oss man och hustru tog fånflinet som gick från öra till öra vid och satt kvar resten av dagen.

Än har vi inte hunnit få bilder och filmer, men så snart de kommer så ska jag lägga upp dem i mitt galleri!

• BlivandeFruPettersson

Nu har foton äntligen börjat trilla in från våra gäster, så en del ligger i mitt galleri nu. Tyvärr verkar det vara något strul, för det gick inte att ladda upp fler än fyra just nu, men får inget felmeddelande.

• BlivandeFruPettersson

Ja, nu är vi fruar allihop, whee! Kommer nog hänga kvar i den här tråden så länge den är öppen sen får vi se vad som händer med min närvaro på det här forumet. Förhoppningsvis blir det snart dags att börja hänga på något mer bebisrelaterat ställe , slutade med preventivmedel för ett ganska bra tag sen men har legat lågt med de seriösa försöken från några månader innan bröllopet (är det någon dag man ska dricka bubbel så är det väl när man gifter sig). Nu har jag ju däremot ingen klänning att klämma mig ner i, så nu blir det fokus på ett plus snarast möjligt (hihi).

• BlivandeFruPettersson

rosesarered skrev 2010-08-08 16:40:48 följande:
    Vad händer nu då för alla nyblivna fruar? Tackkort, bröllopsalbum, förstoring att ha på väggen?

Ska hämta ut fler foton imorgon och välja något till tackkorten, känns som att det är dags att skicka ut dem snart. Förstoringar ska beställas också såklart så snart vi lyckas välja vilka foton det blir och hur de ska göras.

I övrigt (moodkiller incoming...) ska vi till gynmottagningen nästa vecka och försöka få rätsida på varför det ska vara så attans svårt för mig att bli gravid. Slutade med p-piller i november -08 och även om det har funnits perioder då vi kanske inte lagt ner hela våra själar i bebisverkstaden så tycker man ju att det borde ha tagit sig vid det här laget, så som sagt, nu går vi till botten med det hela.

Svar på tråden Juli 2010