Nu har jag varit Fru Pettersson i 4 dygn, kunde nog aldrig föreställa mig att det skulle kännas såhär bra. På något vis känns det som att vi är nykära igen. Efter en superstressad och småregnig sista vecka före bröllopet i Fjällbacka blev den 24/7 en dag med kanonväder. Som tur var (för min egen mentala hälsa
) gick det inte riktigt in i huvudet att det faktiskt var vårt bröllop som vi flängde runt och fixade inför, förutom när vi träffade prästen på tisdagen för samtal och genrep, där både jag och min man (åh, vad bra det känns att skriva och säga) grät som små barn.
Bröllopsdagen försvann hur fort som helst, från uppvaknandet vid 8 - 2 timmar hemma innan frisören var ju inte alls så god tid som jag hade fått för mig - tills dess att vi ramlade i säng igen vid 4.30. Hade ordentligt darriga ben när vi stod utanför kyrkan och väntade på att klockorna skulle börja ringa och under hela vigseln, men när prästen hade förklarat oss man och hustru tog fånflinet som gick från öra till öra vid och satt kvar resten av dagen.
Än har vi inte hunnit få bilder och filmer, men så snart de kommer så ska jag lägga upp dem i mitt galleri!