Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010

Fina ringar Casmel! Fick själv hem våra ringar förra veckan, putsade och graverade. Jag beställde en ny förlovningsring i samma modell som min gamla men lite tunnare och i mindre storlek som passar bättre till vigselringen. Nu sitter de som en smäck på fingret. Har lovat mig själv att inte gå och pilla på ringarna helatiden

Ceke,

låter som en toppenhippa! kul med magdans, påhittiga vänner du har. Undrar när jag får min hippa?

Schema för dagen behöver jag också ha men tycker att det är svårt att planera. Hur lång tid tar en trerätters middag med tal? 

Nu har vi kommit igång med vår lokal som ju är en stor plåthall. Den är tömd och vi håller på för fullt med städning av den och det är sopande och högrtryckstvätt som gäller. Kan bara säga att det är ett STORT projekt vi gett oss in på. Ganska slitigt med städning av lokalen också men i bästa fall så kanske jag går ner något kilo bara för att jag jobbat så hårt

sen så är det jättemycket grejer som ska fixas precis utanför lokalen, typ få bort ogräs/klippa gräset, stuva undan bråte etc.

Själva vigselplatsen måste göras fin också och sen är det en del annat också kvar att göra. En månad kvar nu!

Ikväll ska vi åka till ikea och bröllopsshoppa. Några tips på bra att ha grejer därifrån?

• rosesarered

Lycka till alla ni som har era stora dagar nu i helgen! hoppas ni får det underbart

håller med dig ceke, kan inte heller fatta att jag gifter mig om bara tre veckor! Känns så overkligt på något vis trots att vi planerat i ett år. Galet!

Jag längtar men inte så att jag håller på att dö, just nu är jag faktiskt ganska glad över den återstående tiden eftersom vi har rätt mycket kvar att uträtta

Hur gör ni andra med brudvalsen/dansen? kan man dansa en vanlig tryckare eller är det tråkigt?

Vi är inte så bra på att dansa

• rosesarered

mountainleaf,

det låter fint! 

vet inte heller om vi är några valsmänniskor men det hade varit roligt med lite show tycker jag med. Det blir det ju inte om det blir en tryckare. Egentligen vill jag boka in oss på en danslektion eftersom jag hört så många av våra gäster säga att det ser framemot bröllopsvalsen. 

Själv har man suttit där och tänkt " vi har ingen aning om hur vi ska göra med valsen och kan inte ens dansa" men ändå nickat lite artigt med ett stelt leende på läpparna

• rosesarered

Tack för era svar i min tråd. känner mig mycket lugnare och beredd att ta tag i festprogramspysslandet! Har tid för det idag också för att min kära fästman blev kidnappad idag! Aldrig tror jag att jag gått upp frivilligt klockan sju på en lördag för att fixa med frukost och dona.

Han tyckte att jag var ovanligt pigg När vi sedan satt och drack kaffe och skrev lista över allt bröllopsfix vi ska ta tag idag slängs det in ett tjutande larm genom brevinkastet och fästmannens min är obetalbar Han fick klä på sig tyllkjol, en jätteliten tight tröja, peruk och en liten krona på huvudet. Femkamp och tältning väntar honom. Nu börjar det verkligen kännas verkligt! Pirrar i hela kroppen när jag tänker på att jag ska gifta mig om tre veckor! tjohoo=)

Hoppas ni alla 3juli brudar får en helt fantastisk dag, första brudarna i tråden som gifter sig! Tänk att julimånad är här nu, så spännande!

Åsa/korallis, låter toppen och jag ser framemot måndag bilder och en berättelse! Lycka till nu för snart smäller det!

miris och kärleken9,

låter som bröllopsnerver känner igen mig hehe..

• rosesarered

Primolut nor måste jag också fixa. Hoppas jag hinner. Känns som att det är superlång telefonkö till alla vårdcentraler just nu. Har inte tid med det Kärleken, hur långt innan måste man börja ta primolut? har läst två veckor nånstans. Blev du tvungen att ta dig till en läkare eller fick du receptet via telefonkontakt?

Ceke, kul att ni fått mycket gjort!hade ni varit på systemet igårkväll hade ni sprungit på oss handlandes dryck, sista kunderna i butiken lite lagom irriterande för alla som jobbar där.. Känner precis som er -att man knappt hunnit fatta vad som händer! och nu går allt raketfart dessutom.

Ikväll har vi varit och träffat vår fotograf och knäppt provkort. Tyckte att det var läskigt att bli fotad för jag känner mig så löjlig. Är lite orolig över hur vi ser ut på korten egentligen? Det kan nämligen hända att korten dyker upp på fotografens blogg...

Minimis,

vad fina ni var! ni ser ut att vara sprudlande glada och lyckliga! grattis

• rosesarered

mountainleaf skrev 2010-07-07 00:56:34 följande:
    En av killarna som spelar i bandet vi ska ha på bröllopsesten ringde idag och bara kollade läget och ville ha adressen till lokalen och så..Sen sa han: "Ni har inte ändrat er va?"Nej, gud nej, sa jag..Då visade det sig att han skulle spela på ett bröllop förra helgen och de hade ringt på tisdagen och sa att bröllopet var inställt. Brudparet hade grälat nått så kopiöst så de hade ställt in bröllopet!!Jisses...

men herregud!måste ha varit ett rejält bråk det om man ställer in bröllopet helt plötsligt..

• rosesarered

Grattis till er som gift sig i helgen! katjaB, vad fina ni var och din Lasposa såg helt fantastisk ut på dig

Ceke, din klänning blev jättefin och jag ser att kece hade fixat sina kläder till slut Ni såg jättefina ut och det lät helt underbart med era bröllopsberättelser. Me två veckor kvar suger jag åt mig råd som att strunta i detaljerna, det blir bra ändå  

festprogrammen är inte färdiga och vi har inte någon som serverar brudskålen än men försöker att inte få någon panik...

i helgen fick jag min möhippa! en helt fantastisk dag! picknick, pole dancing, spa relax och utgång på salsaklubb glad!

• rosesarered

Kärleken9,

Grattis! Får vi se bilder?

Tokisen,

vad fina ni var! Fint med allt rosa, jag gillar den röda tråden!

Blivandefrup,

vi gifter nog oss samma datum(?) och jag känner mig också nervös. Vi har väldigt mycket kvar att fixa också vilket gör mig ännu mera nervös. Kan knappt fattar vart all tid tog vägen??

Sen stressar jag över saker som hur det kommer att se ut utanför festlokalen. Vi gifter oss hemma hos sambons föräldrar och det kanske inte är så himla fint och vårdat ute på gården där.. Kommer nån ann tänka på det eller bry sig? jag hinner ju inte göra allt...Vi har en lokal dit vi hyr tyger, bord och stolar - rubbet så det blir jättemycket jobb sista veckan. Känns så osäkert på nåt vis, mycket som kan strula till sig.

Någon gift som känner för att lugna ner mig?

• rosesarered

Vi3,

vad fina ni var! Jättefin bukett! Vad gulliga ni var på bilden där ni satt på filten, hela familjen.

Kul att se ett utomhusbröllop också. Hade ni någon musik?

Tycker inte att klänningen såg konstig ut på något vis...

• rosesarered

Miris,

ditt galleri syns inte. Tror att du måste kryssa i någon ruta där det står att du gör galleriet synligt.

• rosesarered

Fina bilder Jollyo! Grattis grattis till alla er andra julifruar också

Jag/vi hade så fruktansvärt mycket att fixa inför bröllopet de sista dagarna så har varit lite frånvarande härifrån, men nu är även jag gift! Vilken dag man fick, helt underbar men väldigt intensiv. Har inte hunnit smälta alla intryck än...

Vi åkte på bröllopsresa direkt efteråt så det blev många saker på en gång. Vi pratade hela resan om hur nöjda vi är med bröllopet och att det blev så bra.

Känns fortfarande overkligt att vara gift nu! men bra, har ju världens finaste och bästa man!

• rosesarered

Nu har även jag lagt in några bilder i galleriet

• rosesarered

Tack så mycket och ja CeKe, det var ett JÄTTEjobb med lokalen och alla tygerna. Den sista veckan var helt galen för oss eftersom måndag kom tygerna ( vi hyrde), hela måndagen och tisdagen gick till att få till tygerna. En del missar som att vi kom att tygerna som vi satt som väggar skulle vara i taket istället.. hmm, efter flera timmars jobb. Det var bara att göra om och göra rätt. 

Onsdagen kom golvet, alla bord och alla stolar. Porslinet, dukar och servietter skulle hämtas med bilen och transporteras till lokalen. Fredagen, dvs dagen innan bröllopet lämnade vi inte lokalen före klockan sex på kvällen

Men det var det värt men jag vill aldrig mera göra om ett sånt stort projekt

Tårtan var inte bara fin utan även läcker kan jag meddela

Vad händer nu då för alla nyblivna fruar? Tackkort, bröllopsalbum, förstoring att ha på väggen?

• rosesarered

Mia77, 

fina ni var känner igen problemet välja bland bilderna och då har vi inte börjat ännu ens. Bara sett fotografens bilder och konstaterat att det kommer att bli svårt..

Svar på tråden Juli 2010