Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Juli 2010

vi önskar oss upplevelser eller pengar.. hoppas på att antingen få en slant till bröllopsresan eller få en massa mysiga upplevelser att göra tillsammans lite då o då på tu man hand.. Vem vet, kanske blir en riktigt smekmånads-sommar om vi får många oliak upplevelser av våra gäster

• KatjaB

Vet ni vem som ringde mig igår då!

S biologiska pappa som jag berättat om (har har ju inte ritkigt verkar glad någonstans över att vi ska gifta oss och inget tack över inbjudan)

HUrsomhelst så ringer han mig och inte S av nån konstig anledning, och berättar att de kommer till bröllopet (sisådär 10 dagar efter osa) och bjuder in sin nya kärlek X som han inte bor ihop med och som vi aldrig träffat.
    När jag frågade vem X var blir han sur och säger att det stod ju NI på inbjudan.
    Jo, visst.. fast den är ju adresserad till honom, vi visste ju inte ens att hon existerade. Hursomhelst får hon ju komma om han och hon vill det, hon känner ju ingen dock.

Och så fortsätter han i samma irriterade och sura ton att hon måste få vegetarisk mat. Och när jag säger att det finns ju fisk så tycker han uppenbarligen att jag är konstig som tror att en vegetarian äter fisk.

Så nu kommer både han och S farmor eftersom han beslutat sig för att komma. vet inte riktigt vad jag ska tycka, det känns väldigt konstigt allting. Jag skrev ju ett långt brev i sms-form till honom efter upprepade försök att få honom att höra av sig vilket han ignorerade totalt. Sen ringer han nu som om inget hade hänt och vi inte alls haft något otalt någonsin. Och så är han på nåt sätt sur på S och ringer mig. Det är ju inte min pappa...
    Jag känner mig lite matt nu, har varken tid eller lust att hålla på och tjafsa med någon, samtidigt som det känns väldigt konstigt att han inte alls verkade glad över att komma eller kunde kosta på sig något vänligt att säga. blir ju intressant att se hur det här blir, har en känsla av att vissa människor har en tendens att visa sina värsta sidor vid högtider, och jag har verkligen ingen lust med att det kommer vara just denna

• KatjaB

kärleken9: oj då, vad hemskt! Och nu låter det väl lite dumt förstås såhär när han dött, men hoppas att det löser sig för er med säckpipan så att ni får det ni vill ha också.

• KatjaB

casmel: jättefina ringar! ska ni ha två ringar bägge två eller har han en?

• KatjaB

ceke: vilken kul hippa! Trist med datorn, hoppas ni slipper köpa en ny.

• KatjaB

kicki kicki: jag förstår dig, det är klart att det känns lite, eftersom ni säkert hållt på och planerat en hel del. Men se det såhär, du ville kanske inte vara gravid när du gifter dig och då blir det ju ändå så som ni tänkt er dagen, så ni kommer ju säkert sen när dagen väl är kommen tycka att den blev helt perfekt.

idag kom mitt flor!!! det finns nog ingen som inte fått höra om mina bekymmer med att floret inte dykt upp, hehe. den hade fastnat i tullen och av någon konstig anledning kom inte den första avin. Så jag fick betala 235 kr extra för att lösa ut den, men den är hur fin som helst, precis som på bilden.

• KatjaB

korallbruden: vad bra att du hittade en annan då, o billigare dessutom

Jag har bytt ställe jag med, tänkte först beställa från blomsterlandet, men de var helt omöjliga när det gällde att höra av sig. De skrev gärna upp min order men när jag bad dem kolla upp tex om jag kunde få tag på en viss sak så sket de i det och jag fick hålla på o jaga i veckor fram o tillbaka för att få några svar.
    Har istället en blomaffär som gav bra priser på blommorna o så står jag där o binder allt, så slipper jag göra det hemma.
    De gav lite rabatt på blommorna också, så det var ju bra

• KatjaB

kärleken9: ja det känns bra att ha floret hemma. så det fick vara värt de extra pengarna.
    blev inget tv, kanske glömt nämna det.. vi hörde inget på ett bra tag sen ifrån dem o kände sen att det är väl nog att vara nervös ändå

var iväg idag o glodde lite på min klänning igen, den ska vara uppsydd o klar på tisdag, så då får jag hem den. Åååh, hur ska jag kunna låta bli att prova den??

Sen har jag avbokat makeupstore och sminkas hos frisören. Från början låg makeupstore bara över gatan från frissan med superfina lokaler, med en sminkös som sminkat mig förut som var superduktig och plats för att kunna byta om.
    Sen slog de igen och makeupstore med ny personal fanns istället i ett köpcentrum. Ingenstans att byta om och massor av folk som kommer o går. Kändes inte alls lite lyxigt och skönt att bli sminkad utan får åka omkring så mycket.

Så nu sminkar min frisör mig, men utan provsminkning.. blev dubbelt så dyrt annars nästan, o hon har ju en makeuputbildning o sminkar sig själv väldigt fint, så det blir nog bra. Hon vet ju exakt vad jag är ute efter för look.

och vad mer... jo, min systers klänning som ska sys om till en riktigt "gala-klänning" har vi köpt tyg till så att jag kan sy om den. det blir såå fint! Vi har inspirerats av charlottes klänning som hon har på carries bröllop i sex and the city

• KatjaB

eriane: grattis! vad kul för er Var det planerat?

klart det funkar med en billig skräpring också, simon kanske får ha en attrapp om vi inte hinner ändra hans till rätt storlek, vi skulle ju minska den och så blev den för liten istället. Retligt  

• KatjaB

hur går det för er tjejer?
    jag har handlat allt godis till vår godisbuffé, svarta korta sugrör till baren, ölglas, drinkglas o avecglas, mängder med små servetter, thé o annat "bra att ha" så nu är precis allt inhandlat. Hittade även en oscar statyett som passar vårt tema o hoppas innerligt på att den hinner komma innan vårt bröllop.

Nu är det alltså bara sy o pyssla klart och så ska vi handla lite jordgubbar,läsk, vatten, snacks  o sånt sen

Svar på tråden Juli 2010