Inlägg från: Casmel |Visa alla inlägg
  • Casmel

Juli 2010

Nu finns det bild på våra viselringar i galleriet

• Casmel

Casmel skrev 2010-06-22 18:32:39 följande:
    Nu finns det bild på våra viselringar i galleriet

Jag är så glad så jag inte kan stava...ha ha ha...VIGSELRINGAR ska det stå

• Casmel

KatjaB skrev 2010-06-22 20:58:54 följande:
    casmel: jättefina ringar! ska ni ha två ringar bägge två eller har han en?

Den utan briljanter är J´s vigselring. Min nya förlovningsring är likadan som J´s men hälften så smal Skitfint ihop!!!

• Casmel

Idag har jag varit i lokalen och pratat med hon som fixar o donar. Skönt, för nu är det bara att lämna ner allt dagen innan och prata lite så om det sista sen e det klart

Har varit ner och provat underkläder och det va ju inte det mest skojigaste om man säger så...Dom fina bh:arna som hon beställt hem var för stora i kupan och hon hade bara beställt exakt det som hon sa så nu hinner hon inte få hem i andra storlekar innan bröllopet *suck* Så jag fick köpa en beige vanlig axelbandslös bh att ha under klänningen men jag tänkte tat jag kunde ju köpa något snyggt till andra natten sen som blir vår riktigt fina, nyktra bröllopsnatt ihop på hotellet...
    Tror inte man orkar så mycket på själva bröllopsnatten ändå, eller vad tror ni?

Vårt dagsschema kommer se ut ungefär så här:
    15:30 vigsel
    16:00-17:00 fotografering
    17:30 brudskål
    18:00 middag
    19:00 tårta

På ett ungefär ialla fall...sen kommer det säkert förskjutas en halvtimme eller så men det återstår att se

Hur ser era planeringar ut?

Nästa vecka blir det sista provningen av klänningen med bh och skor, det ska bli kul

• Casmel

Måste nog oxå säga att vi endast ska ha varmrätt och därför bara satt en timme på middagen...
    Var på ett bröllop för länge sen och det va så himla mycket dötid emellan och det var jättetråkigt...men vi kommer inte heller att kasta ut grejorna o få det avklarat liksom utan jag tror ändå det kommer vara ganska soft...våra tider är ju preliminärt som sagt så skulle något tal dra ut på tiden så gör det inget.

Om en timme kommer toastmadam hit och vi ska prata lite om allt o inget

• Casmel

Ja för vissa av er är det snart dax En annan får vänta 3 veckor till

Idag har varit en väldans bra bröllopsdag måste jag säga!!! Vigselförättaren har varit här och pratat igenom vigseln och vi har varit bort till vigselplatsen och kikat. Sen har det löst sig med solist Hittade faktiskt en i släkten i dom bakre leden som både sjunger och spelar gitarr så vi verkar få det som vi vill ha det! Plus att nu är rosor beställda till brudbukett och tärnbuketter. Vi skippar coursage, passar inte riktigt min m2b stil liksom, kanske låter konstigt men det är faktiskt så.
    Ruths har ringt idag och vi har bokat in sista provningen av klänningen den 13:e istället och dom fixar klänningen på en dag så jag kan hämta den och m2b´s kläder dagen efter Skitnice!!!

Nu börjar jag lugna ner mig...har varit lite upp o ner någon vecka pga. av solist osv som inte gått riktigt vår väg men nu så

• Casmel

Är så glad
    Har fått ett exakt pris nu från restaurangen och det kommer kosta 135kr/pers och då ingår välkomstdrink, fruktspett, kycklingfilé med potatisgratäng och rödvinssås och vindruvor till gottebordet. Asbilligt tyckte jag

Har fixat lite annat idag oxå...ramar som vi ska sätta in meny och lite annat och ställa på borden, strumpbyxor, en ny hårborste som funkar bättre på löshåret (syntet, fast bra kvalité) lite sexiga underkläder , snygga skålar att ha godis och snask i, lite hårsnoddar till dottern osv.

Insåg bara ikväll att sonen inte kommer växa i chinosbyxorna jag köpt till honom
    Köpte 92 för jag trodde att han inte skulle komma i 86 men ack va fel jag hade så nu har jag precis skickat iväg en beställning på ellos på ett par vita snygga shorts, till och med rea så det blev jag glad för. Nu håller man bara tummarna att dom hinner komma hem men det var leverans på 10-14 dagar så det borde vara precis

Smart det där med stormöte mellan alla inblandade...kanske skulle knåpa ihop ett sånt så alla har fått exakt samma info om dagen D Bra tips!!!

Nä, nu ska jag gå o smygprova min vigselring i 2 sekunder, va ju länge sen

• Casmel

Kärleken9 skrev 2010-06-29 21:29:07 följande:
    Casmel: Ja det var ett väldigt bra pris ni fått, gött! Hoppas shortsen hinner komma till er. Alltid svårt det där att uppskatta storlekar. Hur gammal är han? Låter som en bra dag för dig med många inköp som kan bockas av.

Han blir 2 den 27:e juli så jag tyckte liksom inte att jag gjort ett konstigt köp med storlek 92...

Annons, jadu ingen aning faktiskt...Ska höra med lokala tidningen vad det kostar att sätta in en bild o lite text men jag tycker oxå att allt kostar så förbannat mycket så jag blev jäkligt glad att mat osv inte skulle kosta så farligt mycket

• Casmel

sajberpillan: Grattis

Ja, lycka till alla som gifter sig i helgen!!! Massor med bilder vill vi se sen och berätta allt här inne

Nu har vi gjort klart skyltarna. Ska lägga in bild i galleriet! Toastmadam kommer om en stund och vi ska gå igenom allt, skönt o få det gjort nu!

Åå jag längtar så jag håller på o dööö känns det som...ha ha ha...någon som känner igen sig?

• Casmel

Sarahka76: Fy va tråkigt när det blir så...men dom kanske överraskar efter bröllopet istället, eller? Du kanske får en fruhippa istället

Jag är så spänd och ser fram emot de nya fruarnas bilder och berättelser om deras stora dagar så kom igen nu...ös över oss allt om erat bröllop

Just nu är jag lite halvt irriterad för folk som inte kan bestämma sig om dom ska komma eller inte..Det är för f*n 2 veckor kvar. Vi har ett sällskap som inte vet om dom hinner stanna på middagen då dom bor en bra bit bort och ska stå som djurambulans i Göteborg tiiidigt dagen efter. Dom vill vi ska säga om dom ska vara med på middagen eller inte.
    ha ha ha...precis när jag sitter här o skriver så ringer svärmor o talar om att m2b´s systers kille oxå följer med från Spanien så det blir en plus. Nice att få veta men samtidigt så stör jag mig lite för han hade vi inte alls räknat med då det var sagt från början att han inte skulle med så nu är det bara o ringa runt o fixa en extra mat och tårtbit, få in honom i bordsplaceringen osv osv...*suck*
    Ja ja...vad är en bal på slottet

Svar på tråden Juli 2010