Inlägg från: Mia 77 |Visa alla inlägg
  • Mia 77

Juli 2010

Träffade prästen igår och gick igenom hela vigselakten

När vi kom hem hittade vi någon energi någonstans så nu är vigselprogrammet färdigt och snart även festprogrammet.

Kan nu bara klänningen få för sig att dyka upp i affären så är vi snart klara med förberedelserna

• Mia 77
    KatjaB skrev 2010-07-04 17:57:47 följande:
    grattis ni som gift er! hoppas ni hade det helt underbart Hur är det för er andra med det här med pengar? Jag känner att ju närmare det kommer desto mer ångest får jag över att man lägger så hiskeligt mycket pengar på en enda dag. Missförstå mig rätt nu, jag vill det här, o vill verkligen ha precis det vi tänkt oss. Det känns bara så sjukt att man egentligen lägger så mycket pengar på en dag. Blir lite orolig för att man ska ångra sig i efterhand att man inte istället prioritera annorlunda o tog en resa istället tex. Tex med att castera istället för att laga maten själva osv. Samtidigt så skulle jag ju vara helt slut om jag var tvungen att laga mat också
    Samma känsla här också... men varenda krona kommer vara värt det. Men många gånger har man tänkt att shit vad mycket pengar för några timmar
  • Mia 77

Ny vecka och idag håller jag alla tummar och tår för att jag får ett telefonsamtal om att min brudklänning kommit

• Mia 77

Äntligen är min klänning hemma, och den är så fin

• Mia 77

Varit och träffat kantorn idag och valt in- och utgångs musik...

In kommer vi gå till Mendelshon och ut till Ronja Rövardotter... Känner mig nöjd med dom valen

• Mia 77

Hemma efter en liten minisemester till Astrid Lindgrens värld med familjen. Nu är det bara en vecka kvar och har inte mycket kvar att göra på min göralista

På tisdag- onsdag börjar de första gästerna trilla i... börjar kännas på riktigt nu

• Mia 77

Lindex har ett ganska stort urval av olika trosor

• Mia 77

Känner mig jätteduktig idag... Har ringt och stämt av med alla inblandade, köpt papper till fest och vigsel programmet så att dessa kan skrivas ut imorgon

• Mia 77

Idag blir det provsminkning och hämtning av ringen som står på schemat

• Mia 77

Har idag ställ iordning festlokalen, hämtat ringen, gubbens kläder. Blev lite smått nervös idag, när jag inser att det bara är 1½ dag kvar nu

• Mia 77

Så då var man en gift kvinna

Hade en helt underbar dag igår. Blev så känslosamt i kyrkan att jag inte ens kunde avge mina löften till Niclas... Men vi blev gifta ändå

Bilder kommer senare

• Mia 77
    Kärleken9 skrev 2010-07-18 14:01:55 följande:
    Mia77: Grattis! Hur menar du inte kunde ge löfterna? Snyftade du så mycket eller "behövde" du inte avge dem?
    Han med först ´meningen, sen bara brast det och tårarna började rinna
  • Mia 77
    Kärleken9 skrev 2010-07-18 19:33:10 följande:
    Mia: Oki attans... Men det "gills" och ni är gifta ändå eller?
    Japp
  • Mia 77

Dagen började för min del vid 9 tiden hos frisören. Hade ju en fotograf med mig hela dagen, men han var så diskret att han inte syntes så mycket, man mest bara hörde honom.

Niclas kom med brudbuketten vid 12 tiden och han var så stilig. När han fick en tår i ögat när jag kom så började jag också gråta såklart

Sen var det dags för fotografering, först vid fästningen iVarberg och sen ute vid Fyren i Bua. Är så spänd på att se dessa bilder.

Sen bara det av till kyrkan och när jag såg våra två små smöta barn brast det totalt för mig. När vi gick in i kyrkan var jag helt fokuserad på att titta på barnen för att inte se de gäster som grät, för då hade det varit kört igen.

Själva vigseln gick fort ca 25 min, så det var skönt. Men som sagt när vi avgav löftena började jag gråta vilket fick Maja (vår dotter) att också börja  gråta. Så hon fick vara i min famn ett tag där.

Efteråt traditionell riskastning innan vi for iväg med vår bil till festlokalen.

Sen vart det dans och trevligheter resten av kvällen. Vi lyckades kanon med valsen och fick tom stående ovationer

Med andra ord en helt underbar dag

• Mia 77

Har nu suttit och gått igenom alla bilder vi fick från fotografen, ca 650 bilder blev det och de flesta jättebra. Blir svårt att bara välja ett tackkort och ett till tidningen

• Mia 77

Nu har jag lagt in lite bilder från fotografen i mitt galleri om någon vill titta

• Mia 77
    Kärleken9 skrev 2010-08-06 08:54:09 följande:
    Mia77: Fina bilder! Va inte lite bilder ni fick från fotografen!!! Vad fick ni betala för dem??? Tycker nog att välja från 200 st.
    7500 kr....
  • Mia 77
    Kärleken9 skrev 2010-08-12 13:42:32 följande:
    Har alla fått sina namnändringar???? Jag hoppas varje dag vid postlådan men har inte fått någon bekräftelse än.
    Nope inte jag.. Ringde i går och frågade och det skulle dröja minst 2-3 veckor till
  • Mia 77

pratade med skatteverket idag igen om att mitt namn aldrig ändras *otålig* ... Fick då veta att det fattades ett datum på vigelsbeviset prästen skickat in och det såg dom först idag trots att anmälan kom in redan den 21 juli

Svar på tråden Juli 2010