• Skimmra

!4 augusti 2010 Ny tråd

Hejsan!

Såg att den gamla tråden var stängd så här kommer en ny. Enligt min nedräkning är det 65 dagar kvar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 15:32
    Och så kanske man inte skall hålla in shift-tangenten när man trycker på 1-an, 14 skall det vara, inte !4
  • Svar på tråden !4 augusti 2010 Ny tråd
  • huslycka

Hej vad kul,  jag gifter mig oxå den 14 aug!

Åh vad roligt med andra att jämföra vad man har gjort och inte.
    Hur mycket ångest man bör ha för att inte ha gjort allt man ska vid den här tiden inför bröllopet.

Jag kommer ifrån Eskilstuna.

• Carin o  Mikael

Vi gifter oss också den 14:e augusti i södra dalarna där jag är ifrån, men bor annars i Sthlm... det mesta börjar bli klart, lite finlir i planeringen kvar - festprogrammet ska göras klart, träffa prästen (kyrkoheden) i början av juli, vigselprogrammet är klart men ska tryckas, å lite annat...

Satt och dekorerade gästboken igår och min morgongåva inhadlades tidigare i veckan (lika bra att vara med så de blir rätt *hihi*)

Funderar om vi behöver köpa ett fint paraply, kom på det idag då det spöregnar ute? Vad tror ni? Har ni köpt paraply?

Fick också hem min fina stickade brudbolero från usa/Etsy i veckan, är supernöjd :0)
    Hade tänkt att jag kanske ville ha den på kvällen/natten då det är kallt ute. Som vickning ska vi grilla hamburgare och korv nere vid sjön där herrgården ligger som vi ska ha festen på... vill ju inte dra på mih H&M koftan över min finfina klänning... det kan ju bli lite kyligt om kvällen i augusti.

/C&M

• Farytopia

Den här tråden har jag inte  sett förrut, jag gifter mej oxå den 14 augusti

• Farytopia

Vi har köpt ett bröllopsparaply från bröllopsbubblor 280 kr, tyckte det va värt de pengarna ifall det blir dåligt väder

• Lillatussi20

Hej

Vi gifter oss också den 14 aug i Borås (västra götaland)

Nu när det börjar närma sig börjar det verkligen komma känslor, ibland helt panikslagen, ibland superspänd, ibland helt lugn och ibland superlycklig.

Jag har också köpt ett bröllopsparaply, man får väl tro att om man bara har ett paraply så kommer det att bli fint väder

Känns bra med sånna här forum för att få tips och att skriva av sig lite.

• Cherrygirl

Åhh vad bra med en ny tråd!

Hur går det för er annars brudar, är ni klara med det mesta?
    Det enda stora som jag har kvar det är ring, jag kan verkligen inte bestämma mig.. Suck!

Annars så är nog det emsta andra planerat och klart, skönt!

• pyrro

Har just vikt ner oss för svärmors krav att bjuda 7 pers till till vårat lilla privata bröllop.....det innebär att jag först måste vänta och höra om dom ska komma och sen börja om med all planering jag gjort. Inget stämmer längre....för lite bord, stolar allt jag har beställt i ett visst antal måste jag försöka beställa mer av. Vet inte ens om cateringen kan ta på sig 7 portioner till då dom redan hade fullt upp den dagen + en massa mer....f*n!

• Farytopia

pyrro: åå va jobbigt!

Ne jag tycker inte alls om när mor o svärmödrar lägger sig i hur vi ska göra t ex bordsplacering. De tycker att så ska det va!

Men låt oss göra som vi vill , nu är det vi som bestämmer.

Jag tycker inte alls att man måste förlja alla "regler" om hur det ska vara på ett bröllop.
    Jag gör bara de sakerna jag tycker passar, det andra skiter jag i ........
    Men det är inte alltid så lätt o stå emot.

Vill du bjuda dem pyrro?
    Eller är det din svärmor som övertalat?

• Farytopia

cherrygirl: hur går det med ringen?

Jag blir nästan lite nervös åt dej........min ring är färdig o ligger här hemma o väntar.
    Hoppas du hittar nån snart.

Vi är färdiga med det mesta, lite småsaker kvar som skor till barnen (ska inhandlas idag)
    snacks o läsk till festen mm.

Alla bokningar är klara.

Så jag tycker vi ligger bra till.

Men ibland så blir jag bara jättestressad o är rädd att jag ska glömma nåt viktigt, så det är många komihåg lappar här hemma

• Cherrygirl
    Farytopia skrev 2010-06-14 09:16:56 följande:
    cherrygirl: hur går det med ringen?Jag blir nästan lite nervös åt dej........min ring är färdig o ligger här hemma o väntar.Hoppas du hittar nån snart.Vi är färdiga med det mesta, lite småsaker kvar som skor till barnen (ska inhandlas idag)snacks o läsk till festen mm.Alla bokningar är klara.Så jag tycker vi ligger bra till.Men ibland så blir jag bara jättestressad o är rädd att jag ska glömma nåt viktigt, så det är många komihåg lappar här hemma
    Jo då, jag vet inte alls hur jag ska göra, har typ 4st som jag väljer mellan, men kan verkligen inte bestämma mig.. Haha
    Tyvärr så känns ingen så dära 100% rätt.
    Men det är väl snart time att verkligen bestämma sig, det är typ det enda stora vi har kvar.

Ja och inhandling av sprit också.. Men vi har planer på att åka till Tyskland och shoppa i sommar.

• pyrro

Farytopia>> Jag har ingenting emot dessa personer, men vi hade bestämt att bara ha absolut närmaste familjen med. Min BM tog beslutet om vilka från hans sida som skulle bjudas och vi hade på känn att det kunde bli protester från hans mor. men eftersom det  är över en månad sen vi skickade ut inbjudningarna så trodde vi att det var lugnt och så plötsligt förra veckan så kommer hon med det här
    Jag lät min BM ta beslutet igen eftersom det är honom dom är på så jag kan förstå att han ger med sig. Inte mkt att göra nu, bara att vänta och se om dom osar.

• Farytopia

Ok pyrro....hoppas det löser sig till det bästa bara

Svar på tråden !4 augusti 2010 Ny tråd