Dags för barn?
Hjälp..! Är 32 och kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha barn, eller snarare - råkar jag bli med barn blir det säkert jättebra, men jag har svårt att bestämma att "nu skaffar vi barn". Min sambo vill ha barn, kanske inte just nu men sen. Del två i mitt dilemma är att jag inte vill ha vårt första barn när jag är typ 37. Just nu är jag dessutom i senare delen av en lång utbildning (min andra..suck), och jag känner lite panik att komma ut och börja jobba så snart som möjligt. Problmet är ju att åtminstone de första tio åren kommer vara rätt slitiga med jourer och sånt, för att inte tala om att man bör helst forska lite också. Okej, det där kan jag nog skita i, men det är ändå en liten ångest över att jag gjort annat i 10 år och därför måste komma igång direkt med mitt nya yrke. En sak är att vara hemma ett halvår, men så är det ju inte med barn - det påverkar ju resten av livet.
Massor av vänner får nu sitt första eller andra barn, så det är klart att förväntningarna stiger... Men det kan jag faktiskt strunta i - problemet är att jag inte vet riktigt vad jag själv vill.. Vill ju inte ångra mig hur det än blir = finns inget facit till livet..
Känner i alla fall igen mig i Mymlan16 's beskrivning..