Oktober 2010, del 2
hejsan
Här är en länk till solens upp och ned gång..
http://www.lfv.se/AIP/GEN/GEN%202/ES_GEN_2_7_en.pdf
hejsan
Här är en länk till solens upp och ned gång..
http://www.lfv.se/AIP/GEN/GEN%202/ES_GEN_2_7_en.pdf
Jag fick tipset av en tjej som gifte sig i julas. Hon sa att hon ångrat att hon inte fotat allt man gör innan bröllopet bla alla inbjudningskort.
Vi kommer att ha fotograferingen innan vigseln, jag var först emot det eftersom jag inte vill att min blivande skulle se klänningen innan. Men sen pratade jag med fotografen och hon sa att det alltid var kul att få brudgummens min på bild när han för första gången ser bruden helt fixad och fin. Ligger viss logik i att det är lättare att fånga det när inte massa gäster är runtomkring..
Tack Xania och MabCar! Jag blev väldigt glad att de blev bra efter allt funderande och klistrande, knyta rosetter är svårare än man tror!! : )
Vi beslutade vår OSA dag utefter när vi kunde ändra antalet platser på middagen, vi får bara ändra med max 10% ex antal veckor innan och sen sista veckorna innan kan vi inte ändra alls.
Vi har fått några svar men främst från de som vi redan viste skulle komma. Men bara en har OSAt på det sätt vi skrivit (via mail) de andra har OSAt via facebook och sms, inte lätt att hålla reda på alla svar..suck
Jag håller med att tiden går fortare än man tror, jag skrev en egen checklist på allt som var kvar och visade min blivande, han höll på att ramla av soffan : )
Jag skrev ut hindersprövan och efternamnsbyte igår så nu är det bara att skriva under så vi kan skicka in.
Har ni bestämt vad ni ska ha på er förutom klänningen, har vi otur så kan oktober vara kall? Jag funderar på en bolero men bara hittar roliga på utlänska siter som jag inte vågar beställa från pga att jag vill prova innan jag köper. Hur ska ni göra? Nu är vår hindersprövan och efternamns byte inskickad.
Jag tittade på etsy.com massa roliga bolers som jag inte hittat motsvarighet till i Sverige, funderar om jag skulle dra fram symaskinen och försök göra en själv... Vi får se..
Oj va fort det gick för er att få indersprövningen tillbaks, jag trodde det skulle ta veckor.
Jag måste erkänna att min bröllopsklänning kom hem til oss redan 11 April.. så kan de gå när man springer på drömklänningen på första titten : )
jag har aldrig hört det där med något rött, jag känner bara till att man ska ha minst en blå blomma i buketten för lycka. Jag googla på traditoner och hitta den här sidan http://www.brollopsnytt.nu/seder.htm massa seden jag inte kände till!
Jag har precis fått mail av koordinatorn på slottet och floristen som skulle hjälpa till med blommorna har blivit sjukskriven så vi måste fixa någon annan..suck
Rent ekonomiskt skulle jag kunna tänka mig att bara beställa från euroflorist och få dem budade på plats. Måste man ha en "brudbukett" eller duger en helt vanlig?
Höga klackar skulle vara kul men min klänning blir för kort om jag har över 5cm klack så jag har beställt från kina via http://matildasfest.dinstudio.se/ ett par med 3,75 cm klack. Det är en kul site där man kan bestäma form, färg och klack själv för bara 450kr. Men det är 4 veckors leveranstid från kina så om de är i tid bör de dyka upp i miten av juli. Ska bli väldigt spännande!
Vi kommer ha vigsel och fest på ulvsunda slott i Bromma. Bröllopsresan går dagenefter till New York en vecka. Vi har fixat lokal, fotograf, solist, vigselförrättare, klänning, hindersprövan är godkänd och så är resan bokad. Men det känns ändå som om det är massor kvar! Vi ska ut på stan och leta kläder till min blivande nästa helg,någon som har tips på herrbutiker med fina västar?
Jag vet inte om jag ska boka någon florist funderar på att köpa från euroflorist på nätet, ska tänka lite till. Jag fick tips om en florist i Alvik, kanske ringer henne och kollar lite priser och så..svårt.
Vi har bestämt vigselförrättare och ska boka in en tid för att träffas i slutat av augusti. han vill att vi ska tänka ut gulliga och roliga historier om hur vi träffades osv. Varken jag eller blivande är särskilt bra på det så känns jätte svårt!
Med 3 månader kvar så börjar vissa detaljer bli lite stressiga. Jag vet ju hur snabbt tiden brukar rinna iväg på slutet. Tårtan är oro nr 1. Nästan alla konditorier jag funderar på är stängda till augusti så jag kan inte kolla priser eller beställa. Oro nr 2 bolero, funderar på att sy en själv. Ska förbi tygaffären den här veckan tänkt jag. Men idag har jag iaf tagit fram ett bra förslag på sittning på middagen eftersom alla har tackat ja nu! Har oxå köpt kostym väst och kravatt till killen i helgen. Skönt att ha det klart : )