Nu börjar jag fundera på om vi har satt för sent osa...
Vi gifter oss den 9/10 och har osa 5/9.
Vi tyckte att det var gott om tid. Det enda som det egentligen påverkar är ju cateringen och bordsplaceringen.
Jag tänkte att vigselprogram, placeringskort och liknande kan vi ju göra ändå. De flesta svarar väl ändå inom en vecka...?! Trodde vi ja! Ska berätta att "de flesta" är i vårt fall de som inte ens hör av sig och tackar för inbjudan eller på annat sätt bekräftar att den har kommit fram.
Nu ser jag oss sittande i telefon hela september för att jaga dem som vid det laget helt har glömt bort den där inbjudan som kom redan innan midsommar, suck.
Appråpå det här med namnbyte så tar jag makens efternamn men behåller mitt eget som mellannamn. Kolla skatteverket.se där finns all info om namnbyte. Och blanketterna kommer med instruktioner "for dummies" så det är nog inga problem. Man kan ansöka om namnbyte i samband med hindersprövningen eller i samband med vigseln.
Är det fler än vi (egentligen 90% jag) som börjar få mycket att göra nu? Oktober var så väldigt långt bort och nu är det snart tre månader kvar till vårt datum...
Just nu växlar jag mellan bröllopstorget och symaskinen där 60 stolskappor ska ta form. Sen är det ju placeringskort, bordsplacering, fest- och vigselprogram och just det ja! :) Vi ska ju bygga en egen ställning till tårtorna som våra gäster ska ha med sig också (Vår variant på bröllopstårta).
Det skulle vara skönt om det finns någon här inne med fötterna kvar på jorden som kan hjälpa till med att hålla eventuella bridezillabaciller borta :)