Inlägg från: 101010 Amor vincit omnia |Visa alla inlägg
  • 101010 Amor vincit omnia

Oktober 2010, del 2

Här en till som ska gifta sig i okt.

Vad ska ni ha för bukett???? :)

MabCar: Tack va gulligt :)
    Jag vet inte hurdan bukett jag ska ha... har kört fast! Du hade valt en jättefin!
    Jag tror jag vill nått mer natur inspererat... men jag vet inte vad... och gärna höstfärger... fast jag kan inget om blommor, absolut inget ... så jag har verkligen KÖRT FAST där :)

MabCar:  Vi  ska gifta oss i Jämtland. Ni då?

101009: Låter som att du får en jättefin bukett!  :)

Vi har inte fått några reaktioner eftersom att ingen vet om något :) och ingen kommer att få veta något innan, bara två vittnen, en bror och en ”syster” … Ett val vi gjort, förmodligen tråkigt för resten av våra familjer och släkt, men som sagt, ett val vi gjorde..

Vad ska era män ha på sig då?
    :)

Har ni pratat med den som skall viga er? Idag när jag satt o jobbade som bäst så ringde min telefon helt plötsligt.. och det var PRÄSTEN! =) Hon verkade jättegullig, visserligen kändes allt bra innan, men nu känns det ÄNNU bättre efter att jag pratat med henne =) Ska ni ha nå speciell musik? dikter?

Jag vet faktiskt inte hur långt innan, jag hade då inte ens väntat mig att hon skulle ringa än, men det var kul att hon gjorde det :) Nu känns det mer verkligt... jag har pratat måde med dem som tog emot bokningen, kyrkoherden och nu självaste prästen :)

Jag har själv ett väldans problem med buketten, vet inte hurdan jag vill ha och om jag ens ska ha när det "bara" är vi och vittnen. Men tror nog att jag ska ha ändå :)

Idag skrev jag ut både hindersprövningen och efternamnsbyte.... men väntar med att skicka in dem... vilket datum gifter ni er? Har du klart med ring?

MabCar: Jag har inte hittat en ring helt säkert.... EVENTUEELT den jag har på bild, har provat den och den är jättefin med förlovningsringen, binder som samman ringarna :) Men jag har inte bestämt mig... :) Nästa vecka ska jag & min M2B kolla in lite ringar tillsammans, hans ring ska vi göra om, smält isamman guld :) ringen du har valt är jättefin. vad kostar den? Jag har lovat min m2b att min ring ska max kosta 7500 kr.... hittade en för 14 tusen, me, gubben vägra :)

Svar på tråden Oktober 2010, del 2