Inlägg från: mamablues |Visa alla inlägg
  • mamablues

Oktober 2010, del 2

Hej!

Här kommer en till oktoberbrud som börjar bli lite smått stressad! Vi har velat fram och tillbaka när det gäller datum, först var det 25 september men sen för att hinna spara lite till pengar kom vi fram till 23 oktober. Sen ångrade jag mig igen för jag vill inte att det ska vara ruskväder ju. Men till slut enades vi om 23 oktober så det är det som gäller och tiden är knapp.

För snart 4 veckor sedan dog min mormor så allt har legat på is fram tills i måndags. Det har kännts så konstigt att planera bröllop under sorgens första veckor och känns fortfarande lite konstigt. Men jag vet att hon vill att jag ska leva som vanligt och inte sörja hela tiden.

Kyrka, lokal, solist är bokat. Resten hänger i luften, vi ska bara bestämma oss.
    Eftersom vi inte har så stor budget ca 50-60 tusen så gäller det att spara in på det man kan göra själv.

Hur stor budget har ni och hur mycket ska ni göra själva?

Jag har även haft stora problem med klänning eftersom jag har en bild i huvudet å det finns ingen som stämmer in 100% på den. Så igår beslutade jag mig för att sy den själv (jag är utbildad sömmerska) och det kommer kräva massor av tid. Jag har 3 barn varav den yngste är 6 månader så det gäller att hitta stunder att planera, sy och få egentid, hahaha!

Nu har jag insett hur lite tid det är kvar och pirret inför den stora dagen har börjat gro i magen men det kommer bli helt underbart att äntligen få vara min blivande mans FRU!!!

• mamablues

Just det....jag ska gå ner i vikt med :)

• mamablues

Palan skrev 2010-07-25 22:58:50 följande:
    Jag har nu köpt min drömklänning. En vit tubtoppsklänning med små enkla detaljer över bysten. Kommer även att bära en lång slöja som min mormor kommer att sy. Längtar tills jag kommer att bära den!  Men... jag har nästan förträngt att det kommer troligtvis att bli för kallt att bara bära klänning o slöja vid kyrkan... vad ska ni ha på er över axlarna, eller har ni alla klänningar med armar?

Jag har tänkt på det men kommer ha en tubtoppsklänning å sen utanför kyrkan ska jag ha en bolero i antingen vit sammet eller fuskpäls. Jag tänker stå ut med att frysa lite!!

• mamablues

Vi har inte ens skickat inbjudningarna än...håller på å gör dom men det tar längre tid än beräknat...suck! Hoppas vi blir färdiga i helgen så de kan skickas på måndag! Vi har osa 20 september å gifter oss 23/10.

Känns som det mesta har handlat om min klänning ett tag nu så nästa vecka måste jag sätta mig ner å kolla hur allt ligger till.

Hur går det för er?

• mamablues

Ingen vidare fart här inne än och jag är så dålig på att skriva här med

Nu äntligen är våra inbjudningar klara, ska "bara" skriva adresser å klistra frimärken imorgon å sen är det postlådan som gäller! Gifter oss 23:e å har 20 sept som osa, det är väl inte försent?? Känns som vi är sist med allt...suck!

Har vart helt inne i inbjudningarna å min klänning att jag låtit listan vara ett tag, men nu känner jag lite stress, vad har man glömt liksom?

Var det någon mer här som gifter sig 23:e??

• mamablues

Skönt att höra att det inte bara är jag som inte fixat allt

Klart:

Kyrka
    Lokal
    Fotograf (min moster jobbar som det)
    Smink och hår (ska sminka själv å håret fixar min dotters storasyster som är frisör)
    Skor (mina, brudnäbbarnas å lill sonens)
    Brudklänning (jag syr själv)
    Brudnäbbsklänningar (jag syr)
    Tiara
    Skavplåster till skorna (som man sötter innanför på remmarna, kan rekommendera dem!!)
    Dekorationer (vet vad vi ska ha men inte inköpta än)
    Solist i kyrkan (utgångsmusiken är dock kvar)
    Inbjudningarna (ska skickas idag!!)
    Maten (lagar själva)
    Tårtan gör en kusin till m2b
    Brudbuketten (bara att beställa 2 veckor innan)

Kvar:

musiken till festen (ska göra egna låtlistor)
    dukar
    brudbåge eller dyl till honnörsbordet
    kläder till brudgummen
    kläder till stora sonen (14 år)
    kläder till lilla sonen (10 mån då)
    ringen (ska till Göteborg och köpa den)
    hindersprövningen
    namnbyte
    vigselprogram, festprogram, plac.kort
    fixa naglarna
    beställa å köpa extensions
    underkläder
    bolero??
    väska

Vad har jag glömt??

För två veckor sedan började sonen krypa så det är fullt upp med att passa på han å det tar så mkt tid på dagarna så endast kvällen är kvar för fix å då är man oftast helt slut, men det ska gå utan att jag bryter ihop

• mamablues

mammab skrev 2010-08-12 18:13:01 följande:
    Halloj! Vi gifter oss också den 23 okt! Håller på med inbjudnignarna nu så dom åker väll iväg på måndag. kommer ha osa 20 sept.. ska ev ner imorgon å inköpa underkläder, sen ska jag betsälla klänning! Måste även till guldmseden å bestämma mig för vilken ring jag vill ha. har massor kvar att göra men det hinns nog med...hoppas jag...

Precis som vi... Ska skriva adresserna å frimärke å sen är det bye bye, hihi!

Kul att vi är 3 (eller va det 4) som gifter oss samma dag!

• mamablues

MabCar skrev 2010-08-12 17:27:56 följande:
    Vi gifter oss oxå den 23. Vart kommer ni att vara? Vi har oxå mycket kvar att göra, make-up, frisör, meny, bordsplacering, tårta, blommor, musik men det löser sig

Jag startade en ny tråd för oss 23:e om du vill vara med där!!
    Vi ska gifta oss i Skaraborg lite utanför Skövde! ni då??

Svar på tråden Oktober 2010, del 2