Oktober 2010, del 2
Hej!
Här kommer en till oktoberbrud som börjar bli lite smått stressad! Vi har velat fram och tillbaka när det gäller datum, först var det 25 september men sen för att hinna spara lite till pengar kom vi fram till 23 oktober. Sen ångrade jag mig igen för jag vill inte att det ska vara ruskväder ju. Men till slut enades vi om 23 oktober så det är det som gäller och tiden är knapp.
För snart 4 veckor sedan dog min mormor så allt har legat på is fram tills i måndags. Det har kännts så konstigt att planera bröllop under sorgens första veckor och känns fortfarande lite konstigt. Men jag vet att hon vill att jag ska leva som vanligt och inte sörja hela tiden.
Kyrka, lokal, solist är bokat. Resten hänger i luften, vi ska bara bestämma oss.
Eftersom vi inte har så stor budget ca 50-60 tusen så gäller det att spara in på det man kan göra själv.
Hur stor budget har ni och hur mycket ska ni göra själva?
Jag har även haft stora problem med klänning eftersom jag har en bild i huvudet å det finns ingen som stämmer in 100% på den. Så igår beslutade jag mig för att sy den själv (jag är utbildad sömmerska) och det kommer kräva massor av tid. Jag har 3 barn varav den yngste är 6 månader så det gäller att hitta stunder att planera, sy och få egentid, hahaha!
Nu har jag insett hur lite tid det är kvar och pirret inför den stora dagen har börjat gro i magen men det kommer bli helt underbart att äntligen få vara min blivande mans FRU!!!