Oktober 2010, del 2
Hej,
Här är en till som gifter sig i oktober, närmare bestämt 16 oktober. Det som har gjorts hittills är följande:
- kyrkan, lokalen, bandet, fotografen, catering, bröllopsresan, bröllopsklänningen (samt tiara, slöja, underkjol osv) beställda och betalda för.
- Solist beställd för vigseln, sången diskuteras ännu
- Ringarna köpta.
- Gästlistan klar, totalt blir vi ca 120 stycken.
Catering fixar det mesta gällande maten: buffe, bröllopstårta, 4 personer som serverarar både mat och dryck. Drycken köper vi utomlands.
Idag har jag beställt inbjudningskorten. De torde komma skickas ut i början av augusti och sedan har vi o.s.a 12 september. Tycker att det räcker. De flesta vet redan om bröllopet, så inbjudningskortet kommer inte som en överraskning.
Har haft en massa stress med att få vissa saker gjorda före semestern som börjar idag! Nu ska jag ta det lugnt och inte fundera (för mycket...) på bröllopet och sen fortsätta med organiseringen i augusti. Just nu känns det som om allting är under kontroll. Går efter en planeringslista som jag har hittat på brudobrollop.se och jag tycker att jag verkar vara relativt "on top of things".
Vi bygger ett hus samtidigt, så det finns inte så mycket tid för bröllopsplanering. Men varje vecka hinner jag med något i alla fall.