Oktober 2010, del 2
Ja, vi kommer att gifta oss den 23:e. Jag skrev i den förra tråden, men eftersom jag tappade lite fart har jag inte skrivit nåt sen. Hela sommaren har förflutit utan att jag lyft ett finger för vårt bröllop. Vet inte om jag drabbats av en depression eller om det bara är mitt låga järnvärde som spökar.
Håller på med inbjudningarna för fullt nu. Vi kommer ha OSA den 1 oktober. Men det känns ändå lite panikartat.
Det vi har gjort hittills är att:
Boka lokal,
Boka kyrkan
Frågat min BM:s kusin (som är präst) om hon vill viga oss och det vill hon.
Skickat hindersprövningen, men den har inte kommit tillbaka ännu.
Frågat min BM:s systerdotter om hon vill fotografera oss, hon är blivande fotograf och hon sa ja.
Jag har köpt mina skor.
Jag har köpt klänningen och bokat tid hos sömmerska.
Fixat godis till festen... (var på Liseberg och jag vann stjärnvinsten på Alladin/Paradishjulet så nu har vi 3 lådor Alladin och 3 lådor Paradis. 3 kg praliner borde räcka till 45 personer)
Jag har gjort Vigselprogramet, behöver bara finjusteras och skrivas ut.
Vi ska:
Boka tårtan (fast vi har såå svårt att bestämma oss för smaken på tårtan) vi har dock bestämt oss för en konditor.
Boka cateringen (ren lathet vi har både bestämt menyn och vilken firma vi vill anlita)
Boka blommorna (har bestämt mig för hur jag vill att min bukett ska se ut och vem jag vill anlita, återigen ren lathet att jag inte lagt beställningen redan)
Prata med kantorn om vilken musik vi vill ha, men det ska vi göra någon månad innan.
Boka hotell 2 nätter, först 1 natt för mig och tärnan och så naturligtvis bröllopsnatten.
Köpa skjorta, slips och nya finskor till min BM.
Köpa underkläder till mig.
Åka till Tyskland och handla alkohol.
finns säkert massa mer vi ska göra... men så här tidigt på morgonen har jag inte så bra koll... *ler*