Inlägg från: Palan |Visa alla inlägg
  • Palan

Oktober 2010, del 2

Å hej! Jag ska också gifta mig i oktober, den 2. Skickade in hindersprövningen förra veckan och även efternamnsbyte, längtar tills jag får svar... Tycker nog att att byta efternamn är det största än så länge. Man är ju så förknippad med sitt namn! 

Iaf, nu är det inte så lång tid kvar... hjälp vad tiden går! Har alla skickat ut sina inbjudningar? Ska skicka mina imorgon.

• Palan

MabCar: Oj vad kul! Hur kommer det sig, hur kommer det att gå till? Berätta! :)

Vi ska gifta oss utanför Helsingborg, i Fjärestads kyrka o sen Grönadals bygdegård.

• Palan

Jag har nu köpt min drömklänning. En vit tubtoppsklänning med små enkla detaljer över bysten. Kommer även att bära en lång slöja som min mormor kommer att sy. Längtar tills jag kommer att bära den! 

Men... jag har nästan förträngt att det kommer troligtvis att bli för kallt att bara bära klänning o slöja vid kyrkan... vad ska ni ha på er över axlarna, eller har ni alla klänningar med armar?

• Palan

sassysissy81 skrev 2010-08-09 13:53:29 följande:
    Skickade ut inbjudningskorten i förra veckan, osa 12 september. Hoppas att våra gäster börja anmäla sig snart! Det nästa på min lista är väl blommorna, bordsdekoration, spriten (ska skaffa den från Tallinn). Sedan ska jag diskutera igen med catering (välja maten!), och diskutera med bandet om play-list till bröllopet. Ska börja gå igenom min lista för att se att jag inte har glömt bort något.Sådant som hindersprövning osv gör vi säkert relativt sent, typ slutet av september.

Vänta inte för länge med att skicka in hindersprövningen, det tog nära två veckor innan vår kom tillbaka... ett litet tips bara :)

• Palan

Gifter mig den 2 oktober. Hade osa idag, och nu har vi fått svar från alla! Åhh det börjar verkligen närma sig nu! Kommer att vara ledig en vecka innan och en vecka efter, önskar just nu att jag hade tagit 2 v innan och 2 efter :) 

• Palan
    Fialotta 78 skrev 2010-08-17 13:24:43 följande:
      Gifter mig också den 2:e. Har också tagit ledigt en vecka innan men inte efteråt, tänkte inte på det. Skulle man kanske gjort. Jag fick ringa och påminna 4 st om osa. Två av dem är mina brorsöner på 17 och 18 år, tror inte att de fattade vad osa var , sen var det en arbetskamrat som var bortrest och ett kompis par som totalt glömt bort det. Men det löste ju sig till slut.
    Det var någon som anmälde sig via mig (isf min syster som det stod på inbjudan) och sedan var det en som jag visste skulle komma men som glömde att ringa... 

Tog en vecka efteråt också eftersom vi tänkt åka på en minisemester någonstans i Sverige. 

Ska ni alla åka iväg efteråt?

• Palan

Åh va tiden går fort! Det är mycket som är fixat nu, men många små detaljer kvar. Eller små o små... festprogrammet, kyrkprogrammet och och åhhh... så mycket kul. Älskar detta! 

Blev hippad för ca 2 veckor sedan... en av de bästa dagar :)

• Palan

Vaknade i morse... nervös. Nu är det sååå snart!! Hur går det för er?

• Palan
    Millan10 skrev 2010-09-08 13:01:55 följande:
    Heej,Kul med en tråd för oss som gifter sig i Oktober. Vi gifter oss den 16 Oktober, och jaaa nerverna börjar göra sig påminda.Känner mig rätt nöjd med hur vi ligger till planeringsmässigt, men säkert ska man glömma något.Detta är då klart iaf.* Lokal* Ringen* Fotograf* Solist till kyrkan* Festprogrammet (värdinnorna har gjort detta)* Klänningen* m2b`s kläder* Tärnans kläder* Vår sons kläder* Dekoration till festlokalen* Bröllopstårtan * Dj till festen på kvällen* Tänkt ut menyn (gör förrätten själv, minivästerbottenpajer med kräftstjärtar)* Hotellnatten bokad. Både för oss, men även för värdinnorna med respektive och våra föräldrar och syskon. Detta för att vi ska kunna äta brunch tillsammans dagen efter.* Bröllopsresan till florens och Bologna bokad och betald.Nu den 26:e september ska vi träffa prästen för att gå igenom vigseln. Vi har ganska klart för oss vilka psalmer vi vill ha. Sedan gör våra snälla värdinnor vigselprogrammet.Så det som är kvar är att boka catering, transport från kyrkan till festlokalen, och brudbuketten. Säkert har jag glömt en hel massa småfix =) men det lär man ju bli varse om.Jag blev också hippad i helgen, och det var fantastiskt roligt!!!!Synd bara att det är över.
    Vilka psalmer ska ni ha? Jag har så svårt att välja! 

Åh ja jag vet hur du känner efter möhippan. Jag vill göra om allt en gång till, även om det kanske inte är möjligt... Blir så rörd och glad när jag tänker tillbaka på det.

Svar på tråden Oktober 2010, del 2