• havelina

Är jag en idiot?? (jättelångt!)

Vad jobbigt det låter, men samtidigt som om ni kanske har tid att fixa så det blir mer som ni båda vill ha det!

Hur lång tid är det kvar tills det datum ni hade bestämt?

Det låter ju som att den här herrgården verkligen ändrar om i planeringen på gränsen till vad som är "OK". Jag skulle känna mig riktigt irriterad på dem om de hållt på och bett att få byta datum och ändra annat med såhär kort varsel. Jag tycker nästan ni borde ställa in festen där av ren princip.

Skulle ni inte kunna avboka det stället och ordna något extremt avslappnat i någons trädgård eller liknande? Med knytkalas?

Det allra viktigaste är att ni båda känner att det känns helt rätt och att ni kommer att kunna trivas och njuta under dagen och kvällen, och det verkar ju som att ni har liknande uppfattningar om hur ni vill ha det.

• havelina
    kokosbollen skrev 2010-06-15 00:49:39 följande:
    Det låter väldigt negativt allt jag skriver. Vill bara lägga till att hade de inte krånglat till det en vända till nu på herrgården så hade vi inte ställt in alls. Det är bara det att det blev det som blev droppen!
    Isåfall tycker jag att ni ska ställa in det! Och ni kan ju använda det som ursäkt inför era vänner, att ni varit tvugna att ändra om i planeringen så många gånger pga stället att ni nu tappat lusten för att vara där och inte har energin att styra om.

Ni skulle ju kunna åka iväg och göra er grej och sedan ha en rolig fest med era vänner i all enkelhet senare i år eller nästa sommar och passa på att visa er uppskattning för era vänner på något sätt då!

Se till så ni inte blir debiterade av herrgården för att ni ställer in så sent inpå bara!

Lycka till!

• havelina
    kokosbollen skrev 2010-06-15 00:57:48 följande:
    Nej, vi skulle inte behöva betala något efetrsom det är dom som började ändra saker och ting!   Tack för att du lägger ner tid att svara!
    Då så - avboka!

Det är ert bröllop, det ska kännas rätt i magen för ER!

Och visst kan det vara så att en eller annan vänt blir besviken / irriterad över att ni ställer in , men om de är vänner på riktigt förstår de ju och kommer över det så småningom.

Hoppas ni får ett härligt bröllop och att det blir precis som ni vill ha det!

Svar på tråden Är jag en idiot?? (jättelångt!)