Besviken på svägerskan..
Fick i söndags veta att svågern och svägerskan (alltså min sambos bror med fästmö) har bokat en stuga på öland och måste åka senast 19 ( enligt min svägerska)..
Jag blev såå himla besviken å sambons vägnar...jag menar, de är sååå tajta som bröder!
Jag påpekade för henne att hon fick veta redan i augusti förra året att vi skulle gifta oss det här datumet!
" Nej, det har vi inte alls fått"
Vaddå, skulle vi berättat för alla andra i släkten men inte dom...skulle inte tro det...
" Men den här resan bokade jag redan i december för annars tar stugorna slut"
Hon ringde tom tidigt i våras och dubbelkollade vilket datum det var vi skulle gifta oss och sa att de hade bokat stuga men glömt att kolla vigseldatumet först. Men det var lugnt för det var ju veckan efter...yea right.
Så nu kanske sambons bror och familj inte kan komma för de har andra prioriteringar.
Jag blir så ledsen över att det blev så här och hon verkar inte vilja lyssna på att de fick veta det FÖRST av alla och redan i augusti. Är man osäker så kollar man väl INNAN man bokar!!! Det kan ju inte vara så svårt att boka en annan vecka!
Hon trodde på fullaste allvar att de kunde åka vid 19..."jamen, då hinner vi ju äta och så innan vi åker"
"Eh, middagen kanske serveras TIDIGAST 17.30, du har inte tänkt på det?"
Då blev hon paff...
Jag bad sambon att försöka tala sin bror tillrätta och fråga om de inte kan åka tidigt på söndag morgon.
Visst, ALLT kretsar inte runt vårt bröllop, men nånstans går väl ändå gränsen?
Min syster tycker inte att jag överreagerar och de skulle aldrig komma på tanken att boka en resa när jag gifter mig...