• Pokaloo

Gör han rätt eller fel?

Det blev lite för långt... *skäms*

När jag o killen förlovade oss så sa hans mor att hon o hans plastfarsa (sen han var 3 år) att dem kan bistå med en viss summa till bröllopet o vill gärna vara med o planera.

Nu när vi fixat det mesta så träffade vi henne i helgen för att diskutera.

Diskussionen börjar med om hur mkt hennes son offrat för mig o bla bla o o att vi lyckats jämka våra liv etc men vägrade lyssna på vad jag hade o säga till om vad jag fått offra för honom.
    o så bytte han tillbaka till sin mors efternamn då han växte upp med henne (hans far dog när han var ung o han bytte ett tag för att hitta andra halvsyskon han inte kände till) så undrade hon varför han bytt tillbaka o att han borde behålla sin fars o alla anledningar han gett tyckte hon var orimliga o bara skitsnack.
    Hon verkade inte acceptera något svar o så som jag försod det mellan raderna så sa jag. Du behöver inte oroa dig.. jag kommer inte ta ditt efternamn jag ska behålla mitt.

En stund senare när killen frågar henne om hur mkt hon har tänkt o lägga på bröllopet. så säger hon inget.. Absolut inget, jag har inga pengar o har aldrig sagt det. Vilket hon o hennes make visst sagt o var så oengagerad o inte intresserad ens o att bröllopet bara är onödigt.
    Sedan har hon mage o säga att hennes dotter visst ska få ta med sig sin unge när jag sagt att inga barn får komma på bröllopet.
    Jag fick nog o sa vi bestämmer eftersom jag o killen är ändå dem som bekostar skiten o gillar hon inte det så behöver hon inte komma.

Killen har pratat med någon han litar på o det svar han fick av honom verkar det som om hans mor har något emot mig.
    sååå
    Killen bestämde sig för att inte bjuda någon från sin familj.. med andra ord även hans morbröder o kusiner osv.
    Jag försöker få killen att åtminstonde bjuda dem till kyrkan men inte själva festen men han säger Nej!

Gör han rätt eller fel? Går han för långt eller ej? Jag kan inte föreställa mig hur han känner o jag skiter i hans mor men kommer han inte att ångra det sen i framtiden?

• Svar på tråden Gör han rätt eller fel?
  • Pokaloo

Bröllopet är i slutet av augusti o då har vi passerat 8 år tillsammans o jag har nu pratat lite med honom o fått honom att inte utesluta hela sin sida men endast sin familj.

Hans mor sa uttryckligen varför ska ni gifta er, det kostar bara pengar? Jag som alltid trott att en mor vill se sina barn gifta sig. Hon o maken stod för dotterns bröllop men sin äldsta son vill hon inte ens hjälpa till. Hon fick det även att låta som om hans plastfarsa inte har något med honom att göra o varför ska han lägga ut på dig?

När hon pratade så där så försvann jag i mina tankar o kunde inte längre höra vad dem pratade om, det var som om allting snurrade för mig o idag när vi pratade lite om det så ska han ha sagt rakt ut att hon inte behöver komma o är inte välkommen.

Han vill nu bara bjuda sina vänner, de som han vet bryr sig om honom o som kommer för hans skulle o inte av tvång eller känner oengagemang..

På ett sätt tycker jag att han gör rätt, hans mor har aldrig fått honom att känna sig som en i familjen o han sa idag att jag varit hans enda riktiga familj under alla år vi varit tillsammans. Fram till maj 2008 var vi med varandra nästan 24/7 då vi jobbade på samma arbetsplats (vi träffades innan det) o efter det så träffas vi än idag varje dag efter jobbet i slussen o åker hem tillsammans. Vi kan vänta på varandra hur länge som helst. Ingen av oss är ensam hemma om inte någon av oss åker på tjänsteresa eller dylikt.

• Pokaloo

Tack Snövit007.. Det finns aldrig för långa svar o Jag håller med dig =)

Hans mor skickade ett brev som rent ut sagt bekräftade att hon inte gillar/t mig o att ok, hon (jag) gav dem mkt men sen då? Hennes brev gick ut på vad hon inte fick o borde ha fått osv o till råga på allt så skrev hon att det kunde ha lika gärna varit någon annan han träffat som oxå skulle ställt upp för honom o att jag inte är olik någon annan tjej.

Hon är inte bjuden, hon har inte fått någon inbjudan, dock har hans morbröder, moster o kusiner fått men då har hon ringt alla o vänt på allt o fått alla att tro att jag är det är jag som styr min fästman o att jag hjärntvättar honom o fått honom att göra allt o offra sig själv o sin familj för mig o att jag inte gjort ett skit för honom eller hans familj o bett henne att dra.

Hans morbröder o kusiner känner mig o vet vem jag är o tror inte på det hon säger men eftersom hon är deras lilla syster så ställer dem sig självklart bakom henne. Ingen har svarat på inbjudan jag skickat, ingen har ringt. Han ringde sin moster som försa sig lite o snabbt var dem inne i det o det var så vi fick reda på att hon ringt o pratat med alla. Hans moster är den som känner mig bäst o ändå är hennes lögnaktiga syster mer att stå vid än sin systersson =(

Min fästman skickade svar på hennes brev utan min vetskap o lät mig läsa det efter (3 sidor) o jag måste säga att det måste ha satt henne på plats riktigt hårt.. Att hon hellre velat se sin son, som hon idag inte känner igen enl hennes brev, hemlös, skuldsatt, alkoholist,o en efterlyst kriminell person mot vad han är idag, skuldfri man utan anmärkning, med ett respektabelt jobb, välbärgad o med goda framtidsutsikter. Hon hade väl hellre sett sin son död som hans halvbror (från hans fars sida som han inte känner så bra)

Hon har fått allt hon begärt så fort vi rest utomlands, klocka, kamera, väskor, parfymer etc. till sig o hennes döttrar.. men när hon rest eller ska resa utomlands så gör hon det i smyg.

Måste säga att mkt kom upp till ytan i hennes brev om vad hon tyckte om mig o min familj som bara skänkt saker till dem o rent ut sagt varit snälla mot min fästman o hans familj. Men det tryckte han ner i halsen på henne med brevet han skickade tillbaka som svar. Allt detta kommer ändå att sluta med att jag får skulden för allt för enl henne så hjärntvättar jag killen o styr honom att säga o göra saker som jag vill (????). Hans morsa är helt enkelt störd!

• Pokaloo

Hans mor är inte välkommen o vi har sett dem inne i stan 3-4 ggr men vi har bara gått förbi varndra utan hej eller ens kollat på dem.

Det värsta är att hon fått alla hans morbröder att varken ringa o säga om dem kommer eller inte.
    OSA var 5 augusti o inte en enda jäkel har hört av sig varken till mailadressen eller mobil.nr
    Bara hans kusin hörde av sig o som berättade om vad min killes mor sagt till hans föräldrar.
    Hon har verkligen vänt på alla, det tycker jag är jätte taskigt av henne o har målat ut mig till djävulen.

Jag blir så trött på det här. Jag har inte gjort häxan något. Frågan är om jag ska skicka en kopia till alla hans morbröder på brevet som hans mor hon skickade till min kille o hans brev som han skicka som svar till henne?
    Frågan är om jag inte ska lägga ut brevet på nätet o på FACEBOOK så alla hans kusiner ser vilken jävla skit till morsa han har o hur egoistisk hon är!

Alla från min sida har hört av sig till mig eller min mamma o bekräftat att dem kommer förutom ett 4 tal personer då de kommer att vara bortresta men från killens sida så är det bara kompisar som hört av sig men ingen från hans eget kött o blod så att säga.

Jag som är mkt för familjen o försökt få min kille o förstå att familj är viktig o sa tom att bjuda sin mor oavsett men efter det där brevet.. Så är hon inte välkommen hos mig längre.
    Om vi skaffar barn så ska hon ALDRIG få träffa eller ens lära känna dem!! Hon är död för mig o min kille nu.

• Pokaloo

Just det glömde oxå berätta att jag ska ringa hans kusin idag o kolla om det är värt o ringa hans morbröder o höra varför dem inte hört av sig o försöka förklara situationen för dem.. o se om dem kommer eller inte =) Hoppas jag kan mjuka upp dem med min charm *blink* *blink*
    Så jag får se vad han säger o vad hans föräldrar sagt när han försökt övertala dem o berättat vår sida av "problemet"

Blir svaret att dem inte tänker komma pga hans jäkla morsa så ska jag se till att min kille kapar banden där oxå. Jag kan inte leva med människor som har ett tycke om mig pga att någons morsa som inte får allt serverat eller blir köpt snackar skit om mig o dem tror på allt.
    Håller tummarna för att dem ska säga ja.

Svar på tråden Gör han rätt eller fel?