• Aeternum

    Gäster som på och avanmäler sina barn!

    Japp - de flesta av våra vänner har dock valt att ha barnvakt (trodde faktiskt fler skulle ta med!) Men några som har små barn har först sagt att de ska ha barnvakt & sen ändrat sig, & nu är det mer "vi ser på bröllopsdagen hur vi gör" (?!?)

    Även om de är små kan man ju behöva förbereda tex en barnstol vid bordet, osv. Vi har även satt de med barn ganska nära "barnbordet", & de som har så små barn att de inte sitter vid barnbordet utan hos föräldrarna har vi satt i ett annat hörn där de kan få plats med barnvagnar bredvid borden. Nu är det vad jag vet bara 2 st som fortfarande är osäkra (vi gifter oss nästa helg) och det är 2 st där det är helt OK vare sig barnen kommer eller inte. Vi har ju en egen barnmeny för de större barnen så där måste ju köket veta iallafall någon vecka innan hur många de ska servera.

    Säg vänligt men bestämt att ni behöver få veta nu om de ska med eller inte, då ni måste veta för planeringensskull.

    Vi har även på omvägar fått veta att 2 st (vuxna) kanske inte kommer. De hade vi hört redan innan OSA gick ut, att de kanske inte kunde komma men de hade ändå ringt mina föräldrar och meddeladat att de skulle närvara. Så nu blir jag lite brydd - jag menar vi har ju beställt per kuvert ska vi då helt plötsligt betala 1000 kr extra fast de inte kommer??? En sak om man är sjuk, eller något oväntat inträffar... MEn man borde ju förstå att man inte bara kan komma hur som helst till ett bröllop...

    Men så är det , inser man nu när man planerar en större fest - alla har inte samma värderingar =)

Svar på tråden Gäster som på och avanmäler sina barn!