Inlägg från: lillalyckan |Visa alla inlägg
  • lillalyckan

Bali - hjälp!

Vi har oxå bokat resa till Bali! Så jag har tyvärr inga tips innan december men vi ska iaf bo på ett lyxigare hotell i Nusa Dua i en vecka och sen åker vi till Kuta i tio dagar, hoppas på att få se så mycket som möjligt på det här sättet.

• lillalyckan

vi ska åka i december och komma hem i början av januari. Det vi har läst om regnperioden är att det typ kommer en skur varje dag. Det är inte så att det regnar hela tiden. Utan nån kort intensiv skur per dag. Nackdelen som jag ser det är väl att det är som varmast då pga luftfuktigheten...

• lillalyckan

Ni Bali-resenärer, hur gör ni med visum? Fixar ni det på plats i Denpasar eller ordnar ni det innan ni åker på ambasaden?

Och vaccinationer? Vilka tar ni?

• lillalyckan

Jag har oxå fattat det som att det är bäst att göra det på plats, det ska tycligen gå fortare och vara billigare, vilket aldrig är fel, nåt av det

Vi får väl försöka hitta en gemensam ledig dag (det är tyvärr väldigt ont om don nu under sommaren) och bege oss till en vaccinationsklinik, verkar vara det lättaste, det verkar vara väldigt individuellt vad man ska ha

• lillalyckan
    källerudd skrev 2010-07-25 11:35:16 följande:
      Malaria tabletter behöver man inte om man inte ska till Lombok, bali har inga malaria myggor...
    Jag har hört att det är Gili öaarna som man behöver malaria tabletter till men ibland är det härligt att ha fel Min blivande har varit där en gång förut så han ville inte åka över till Gili öarna för att han tyckte inte att det var värt att ta malariamedicin för bara en ö med tanke på hur jag har en förmåga att alltid få alla biverkningar man kan Perfekt att det var fel
Svar på tråden Bali - hjälp!