Inlägg från: Tokisen |Visa alla inlägg
  • Tokisen

Bali - hjälp!

Källerud:
    Jag har läst på din blogg och det ser och låter helt fantastiskt.
    vi åker dit 1 september och jag längtar
    Nått speciellt som du kan tipsa om?

• Tokisen

lillalyckan skrev 2010-07-17 09:50:32 följande:
    Jag har oxå fattat det som att det är bäst att göra det på plats, det ska tycligen gå fortare och vara billigare, vilket aldrig är fel, nåt av det Vi får väl försöka hitta en gemensam ledig dag (det är tyvärr väldigt ont om don nu under sommaren) och bege oss till en vaccinationsklinik, verkar vara det lättaste, det verkar vara väldigt individuellt vad man ska ha  

vi har redan twinrix och påfyllt vår stelkramp, sen ska vi äta malaria tabletter, det rekomendera dem på vc här.

vi kommer att fixa visum där nere, en kompis som varit där sa det e enklast

• Tokisen

källerudd skrev 2010-07-25 11:35:16 följande:
    Vi tog twinrix och drack dukoral...Hjälpte nog tyvärr inte då vi blev rejält sjuka både jag och min blivande de sista dagarna...   Visum skaffade vi på plats, om det gick snabbare vet jag inte, det var en jäkla kö och det tog tid, men det är nog smidigare än att ta sig till ambasaden i sverige om man nu inte bor i sthlm.   Malaria tabletter behöver man inte om man inte ska till Lombok, bali har inga malaria myggor...

Åkte ni fastbout ut till gili?
    Vart isåfall åkte ni ifrån?
    Hade ni bokat boendet där ute innan?

• Tokisen

källerudd skrev 2010-07-26 08:47:37 följande:
    ja vi åkte fastbout...marlincruse tror jag den båten som vi åkte med hette...Vi åkte från Pandangbai. Vi köpte biljetter när vi kom till Pandangbai. Vi fick ner priserna riktigt bra, men vi åkte ju inte under högsesong så det kan ju bero på det. Vi hade inte fixat boende på Giliöarna... Vi bodde en natt på Trawangang sen åkte vi vidare till gili meno. Hade inte bokat där heller. Vill man däremot bo på sunsetgeco (tror jag det hette) så bör man nog boka innan, det var fullt när vi var där...Sen tror jag att om man åker under högsesong så kan det nog vara bra att ha bokat vilket fall som, så man inte står där.

okej, Tack

Vad jag har förstått så är högsäsången precis över när vi ska dit. 1 september.

Svar på tråden Bali - hjälp!