Inlägg från: Project Love |Visa alla inlägg
  • Project Love

Ni som med lite större budget?

Jag hänger här rätt mycket på BT även om jag kanske inte skriver i så många trådar och jag känner att vi nog passar in på det du skriver. Vi anser oss inte ha något väldigt superextravagant bröllop, men inser att vi nog ligger över genomsnittet av dem som är aktiva på den här sidan.

Av privata skäl är jag försiktig med att ge för mycket detaljinfo på ett öppet forum, men vi ska i alla fall gifta oss under första halvan av 2011 (var tänkt hösten nu i år först) i Stockholmstrakten. Vi kommer att bjuda 80-90 personer och gissar på en totalbudget på ca 180-200 000 kr (exkl. resa).

Vad vi prioriterar är 
    - fullservice på feststället
    - bra och mycket mat (fast ingen av oss är särskilt kunniga/intresserade av ädla drycker )
    - ringen (den finns ju kvar för alltid)
    - riktigt bra fotograf under större delen av dagen (vilket gör att den posten drar iväg)
    - underhållningen/feststämningen på kvällen

Saker som jag faktiskt inte tycker är värt hur mycket pengar som helst är
    - våra kläder (även om det ska vara snyggt behöver det inte vara värsta designerprylarna)
    - favors och annat smått som annars kan dra iväg
    - program etc.
    - transporten mellan vigsel och fest (det viktigaste är att vi kommer fram )

Vid närmare eftertanke är nog fotograf det jag lagt mest tid på hittills, men det är ju också för att det är så inspirerande att titta runt på duktiga fotografers hemsidor!

• Project Love

Vi har budget så vi klarar det själva genom redan avklarat och kommande sparande, men samtidigt gissar vi att vi kommer att få lite hjälp. Jag tror inte att vi kommer att få kontanter, men min mamma har sagt att hon vill hjälpa till med klänningen och även min blivandet föräldrar kommer nog att bidra med att betala en del poster även om det inte är uttalat.

Just nu har vi Häringe slott, Rånäs slott och Höberga gård på favoritlistan över lokaler. På ett av dessa ställen har vi en prel.bokning och jag tror att vi kommer att hålla oss till den, vilket är något vi måste bestämma nu inom kort känns det som. Visserligen gifter vi oss innan den riktiga högsäsongen sätter igång men det skulle kännas bra att få lokalen klar!

Fotografen är i alla fall klar! www.lindisima.se !

Svar på tråden Ni som med lite större budget?