Ni som med lite större budget?
Hej,
Vi gifter oss den 4 september på Rånäs slott. Vi har också en budget som påminner om er. Bröllopsresan är inte inräknad, inte heller ringarna. Gästerna kommer antagligen att vara ca 80 st och då drar kostnaderna iväg lite. Vi ville inte hålla på med mat/dukning/städning/köp av alkohol/sy stolsöverdrag därav valet av lokal.
Klänningen har betytt oerhört mycket för mig, för min del kände jag att det man har på sig på sin bröllopsdag på något sätt blir en signatur för vem man är - även om människorna på bröllopet vet vem man är då de flesta står oss nära. Så att hitta klänningen med stort K medförde mycket möda och stort besvär och fick mig faktiskt att bli ganska sur. Jag ville absolut inte ha en kinaklänning, jag hittade ingenting i butikerna här. När klänningsproblemet ordnade sig tog jag en välbehövlig paus från planeringen.
Inbjudningskorten har vi till stor del gjort själva.
Det som är kvar är en hel del bordsplacering, vigsel- och festprogram. Ingångs- och utgångsmusik är inte klart, inte heller musik till kyrkan. Vi ska ha DJ men måste ändå sammanställa listor på vad vi vill ska spelas. Beställa busstransport (gör vi i sista stund när vi vet hur många som måste åka buss). Min BM har inte köpt någon kostym ännu. Jag ska ha en bolero från etsy men den är inte beställd ännu. Måste köpa slöja och lägga upp klänningen och säkert 1000 saker till...
Puh det kanske inte var detta du frågade efter men när jag väl började skriva kunde jag inte sluta...