Hade tidigare i bestämt oss för Spegelsalen på Grandhotel. Efter möte med dom och kollat på lokalen så var allt super. Eftersom Grand är ett hotell så hade dom alkoholservering dygnet runt (vi vill ha en låååååååååång fest). Och vi skulle få hålla på efter tre bara vi förlade våra gästers rum runt kring Spegelsalen. Nu några månader senare så var det inte alls samma regler. Nu var det trixigt att bara få hålla på efter 1. Så vi frångick Grand och den vackra vackra Spegelsalen som jag har förälskat mig i.
Var igår och kollade på Annarella. Scandics festvåning. Där får man vara till 3 utan några problem. Men interiören var inte kul. Festvåningen ligger på entreplanet, det är 20 meter till hotellbaren där andra gäster sitter. Toaletten delas med hotellbaren. Saknar avskildheten och en vacker interiör. Ska gästerna hänga jackor så ska garderobiär betalas 250 pix i timmen. I deras paket ingår bröllopstårta. En extern konditor gör deras bröllopstårtor. För mig är det viktigt hur den smakar och ser ut. Det jag fick till svar var att gå ut och prova olika tårtor på olika konditorier så kunde vi sedan säga vilken vi tyckte smakade bäst. Min fästmö sa direkt lite skämtsamt. Prova tårtor nu mitt i sommarsäsongen och när man vill komma ner i vikt till brudklänningen. Inte har vi riktigt tid att springa på konditorier och proppa i oss tårtor.
Känner nu. Att om vi hyr en tom tom tom lokal så kan vi får inreda den precis hur vi vill. Och få en cateringfirma och den tårta vi vill va. Men det blir ju 1 miljon grejer att hålla koll på. Och det är mindre än tre månader kvar.
Tips emottages tacksamt.................känns lite uppgivet nu.