• MabCar

Ni som med lite större budget?

Vår budget ligger en bit över 100 000. Vi kommer att vara på Säby Säteri med 50 gäster . Gifter oss i oktober i Ingarö kyrka. Till underhållning kommer vi att ha Kalles kablar, de är helt underbara, har någon sett dessa? Vår fotograf är en känd skidfotograf som är vän till min sambo, det blir hans present till oss. Klänningen är viktig även för mig dock så betalade mina föräldrar min. Ibland känns det lite läskigt att lägga så mycket pengar på en stor fest

• MabCar
    Gorgeousnes skrev 2010-06-24 13:44:58 följande:
    Cedergrenska Tornet verkar så mörkt. Å Grand Saltsjöbaden har jag enbart hört dåligt från. Allt från otrevlig personal eller att stället håller på att ruttna sönder. Har släktingar som bodde där tidigare i år dom belv besvikna. Har tittat lite på Ludvigsberg men inte ringt än. TACK!
    Kolla med Säby Säteri, där ska vi vara. Dock får man inte ta med sig egen mat Lycka till!
  • MabCar
    Gorgeousnes skrev 2010-06-24 21:53:14 följande:
    Djursholm har jag ringt till men hon är aldrig inne. Säby ser fint ut. Men jag diggar ju inte allmoge stilen med snirkliga trästolar och träpanel på väggarna. Men jag gillade ett av deras bröllopspaket med fri bar :)! Jag känner på mig att jag blir mer och mer bridezillaaktig. Ja annars hade Saltsjöbaden var ett bra alternativ. Har även läst om dom på tripadvisor (dock när det gäller hotelrum vilket inte alls var bra). Det är ju en anledning till varför dom blev uteslutna ur SAS-kedjan. Jag är väldigt tacksam för alla tips :)!
    Några andra förslag:

Vår Gård i Saltsjöbaden

Grünewaldvillan i Saltsjöbaden

Tullgarns slott i Torsa

Ulriksdals slott i Solna

Sjöfartshuset i Stockholm

van der Nootska Palatset i Stockholm dock vet jag att de har träpanel på väggarna

Svar på tråden Ni som med lite större budget?