Inlägg från: Grodfrun |Visa alla inlägg
  • Grodfrun

Ni som med lite större budget?

Gorgeousnes skrev 2010-06-26 14:24:11 följande:
    Ja Hasselbacken har jag kollat. Jöback gifte sig där igår. Dom skulle ringa tillbaka men det gjorde dom ju inte. Får jaga dom igen.

Gifte de sig inte pa Cirkus, mittemot? (stod sa i tidningen iaf).

I vilket fall som helst, vi kommer halla brollopsmiddagen och fe
    sten pa Hasselbacken. Ansalange mycket nojda med deras professionella bemotande och hjalp, i synnerhet som vi bor utomlands och fatt skota mycket over email.
    Jag har inte vara papper framfor mig just nu (ar inte hemma) men var budget ligger i runda slangor pa ca 250,000kr. (Jag har sakert glomt nagot och raknat fel pa valuta dessutom, men men.. ni far en ide iaf).
    Jag ar fortfarande lite latt chockad over hur mycket det kostar, visst finns det blilligare alternativ, men den storsta kostnaden for oss ar maten och festen for oss och alla gaster, vi kommer vara +/- 70 pers. Da har vi inte annu raknat in vad dryck efter maten (fri bar) kommer att ga pa. 
    Vi valde centrala Stockholm for att det ska vara enklare for vara gaster att kunna ta sig till brollopet (all slakt och vanner ar utspridda i Sverige och varlden), och det ar klart att da blir det ju dyrare ocksa, men det far det vara vart :)
    Tva andra dyra poster ar smekmanaden och fotografen som vi valt att lagga krut pa.

Har inte hunnit lasa igenom alla inlagg i den har traden annu (fastnade nar jag sag 'Hasselbacken') men ska bli intressant och roligt att lasa och folja.

• Grodfrun

Gorgeousnes skrev 2010-06-24 21:53:14 följande:
    Ja annars hade Saltsjöbaden var ett bra alternativ. Har även läst om dom på tripadvisor (dock när det gäller hotelrum vilket inte alls var bra). Det är ju en anledning till varför dom blev uteslutna ur SAS-kedjan. Jag är väldigt tacksam för alla tips :)!

Min syster och hennes man hade sin brollopsmottagning dar och det var fantastiskt bra service, fint och snyggt, men det var iofs 6-7 ar sedan sa kanske har det blivit samre sen dess?

Jag har nu last igenom traden och kom pa att jag inte raknat med ringarna, smink + har och lite andra smagrejer i budgeten.
    Inte DJ heller, det ar det enda som inte Hasselbacken har sa att saga vad galler mat, dricka, dans..

Garderobsavgift som jag sag nagon skrivit verkar ju helt vansinnigt!

• Grodfrun

uppochhoppa skrev 2010-06-28 15:40:52 följande:
    Känns som det är "omöjligt" att komma under 100 000 - hur man ärn gör. Vi tittade på billigare alternativ med att förska hyra lokal och catera och köpa drickat själva först men med nästan 100 gäster blir det i princip samam peng som efter att jag förhandlade med ett ställe. Inte klart ännu - hoppas få allt på papper ikväll när vi besöker stället. Idag köpte jag min klänning! Ävenom det är långt kvar så ver det lika bra att slå till nu när jag hittat "the one". Ligge runder starka bilder i mitt galleri - köpte den på bröllopssviten på sveavägen 51 och den är en Pronovias från 2010 års kollektion. Älskar den!!!

Fin klanning! Jag ska ocksa ha en fran Pronovias.
    Om ni gifter er i kyrkan, vad ska du ha over axlarna?

• Grodfrun

Gorgeousnes skrev 2010-06-27 20:58:38 följande:
    Jag tycker Hasselbacken och Cirkus är samma sak men det är det ju inte haha. Gick just förbi där idag. Får slå dom en signal imorgon. Vilken meny och vilken musik ska ni ha på Hasselbacken? Hur länge får man vara där?

Forvisso, men de ligger ju mittemot sa.. ;)
    Vi valde mellanalternativet (de har tre paket att valja pa). Musiken far man fixa sjalv, men de har folk de rekommenderar som man kan boka, de har namligen ingen anlaggning, sa den dj man bokar maste kunna ordna med egna hogtalare, forstarkare, ev 'discoljus' osv. Vi valde att boka via ett foretag som vi hittat sjalva, inte den de rekommenderade av den simpla anledning att den de rekommenderade stavade fel pa mitt namn fastan jag ju mailat dem sa de borde ju uppenbarligen ha namnet mitt framfor nasan ;) Lite fanigt av mig kanske, men san ar jag!
    Det ingar personal fram till klockan 01.00 har jag for mig, men man kan halla igang langre mot timavgift.

• Grodfrun

Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen?
    I kyrkan blir det Vaddo brudmarsch som ingangsmarsch och Mendelssohn ut. Daremellan tva psalmer. Ingen speciell musik under festen. Kommer trol ha harpmusik under fordrinken.

Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet?
    Kicki Fotograf. Yes, brollopet blir filmat, en del av festen ocksa.

Har ni två toastmasters? Värdpar?
    En toastmaster, inget vardpar (eller ja, det ar val vi da..)

Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån?
    Den gors av Hasselbacken (eller via nagon av deras leverantorer, ingar i kuvertpriset)

Vart gör ni ert hår och smink?
    Hos Corinne & Friends i Sturegallerian

Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)!

Vad åker ni för transport?
    Aker Rolls Royce till kyrkan och formodligen hast och vagn efterat. Kommer vara Skansens hast o vagn.

• Grodfrun

Skumboll - jag tror mycket pa var fotograf, Kicki. Vi pratade med olika fotografer men det 'klickade' direkt nar vi traffade henne. Du far garna skicka ett privat meddelande till mig om du vill veta mer. Eller ta en titt pa hennes hemsida och kontakta henne om du gillar vad du ser.

• Grodfrun

Ni som ska ha OPPEN BAR..

Nagon som har en aning om vad man ska rakna med pa ett ungefar?
    Vi kommer vara ca 60 pers, all dryck innan och under middagen ar i princip utraknad sa det galler efter middagen med andra ord.
    Vi kommer inte ha starksprit eller skumpa utan vin och ol odyl.
    Nu dricker ju inte alla, men a andra sidan sa dricker val vissa dessto mer ;)
    10,000? 20,000? Mer eller mindre? Vad gissar ni?

• Grodfrun

Jag kanske ska lagga till att vi gifter oss i Stockholm och inte koper in alkoholen sjalva sa aven om det kanske inte blir normalpris (typ 110/glas vin) sa blir det inte lika billigt som om man kopt sjalv saklart.

Svar på tråden Ni som med lite större budget?