Inlägg från: Gorgeousnes |Visa alla inlägg
  • Gorgeousnes

Ni som med lite större budget?

Vi har ju inte satt någon budget. Men vi kommer skicka ut 100 inbjudningar. Ha 3-rätters middag med dryck och välkomstdrink och bröllopstårta. Tror inte det blri några 2000:- kuvert dock. Har endast sett Grand Hotel som har dessa dock.

• Gorgeousnes

Kalles Kablar är fantastiska och urtrevliga hela gänget. Ska dom göra personliga texter om er?

• Gorgeousnes

Sov ni över på Häringe slott? Hur gjorde ni med bar och vickning?

• Gorgeousnes

Vilken kyrka ska ni gifta er i och vart ska ni ha er fest? Vilken mat har ni valt?

• Gorgeousnes

Hade tidigare i bestämt oss för Spegelsalen på Grandhotel. Efter möte med dom och kollat på lokalen så var allt super. Eftersom Grand är ett hotell så hade dom alkoholservering dygnet runt (vi vill ha en låååååååååång fest). Och vi skulle få hålla på efter tre bara vi förlade våra gästers rum runt kring Spegelsalen. Nu några månader senare så var det inte alls samma regler. Nu var det trixigt att bara få hålla på efter 1. Så vi frångick Grand och den vackra vackra Spegelsalen som jag har förälskat mig i.

Var igår och kollade på Annarella. Scandics festvåning. Där får man vara till 3 utan några problem. Men interiören var inte kul. Festvåningen ligger på entreplanet, det är 20 meter till hotellbaren där andra gäster sitter. Toaletten delas med hotellbaren. Saknar avskildheten och en vacker interiör. Ska gästerna hänga jackor så ska garderobiär betalas 250 pix i timmen. I deras paket ingår bröllopstårta. En extern konditor gör deras bröllopstårtor. För mig är det viktigt hur den smakar och ser ut. Det jag fick till svar var att gå ut och prova olika tårtor på olika konditorier så kunde vi sedan säga vilken vi tyckte smakade bäst. Min fästmö sa direkt lite skämtsamt. Prova tårtor nu mitt i sommarsäsongen och när man vill komma ner i vikt till brudklänningen. Inte har vi riktigt tid att springa på konditorier och proppa i oss tårtor.

Känner nu. Att om vi hyr en tom tom tom lokal så kan vi får inreda den precis hur vi vill. Och få en cateringfirma och den tårta vi vill va. Men det blir ju 1 miljon grejer att hålla koll på. Och det är mindre än tre månader kvar.

Tips emottages tacksamt.................känns lite uppgivet nu.

• Gorgeousnes

Cedergrenska Tornet verkar så mörkt. Å Grand Saltsjöbaden har jag enbart hört dåligt från. Allt från otrevlig personal eller att stället håller på att ruttna sönder. Har släktingar som bodde där tidigare i år dom belv besvikna.

Har tittat lite på Ludvigsberg men inte ringt än.

TACK!

• Gorgeousnes

Djursholm har jag ringt till men hon är aldrig inne. Säby ser fint ut. Men jag diggar ju inte allmoge stilen med snirkliga trästolar och träpanel på väggarna. Men jag gillade ett av deras bröllopspaket med fri bar :)!

Jag känner på mig att jag blir mer och mer bridezillaaktig.

Ja annars hade Saltsjöbaden var ett bra alternativ. Har även läst om dom på tripadvisor (dock när det gäller hotelrum vilket inte alls var bra). Det är ju en anledning till varför dom blev uteslutna ur SAS-kedjan.

Jag är väldigt tacksam för alla tips :)!

• Gorgeousnes

@MabCar

Tusen tack!! Betyder massor.

Vår vigsel är den 11:e september och ingen lokal och inga inbjudningskort har gått ut. PANIK!!

• Gorgeousnes

Ja Hasselbacken har jag kollat. Jöback gifte sig där igår. Dom skulle ringa tillbaka men det gjorde dom ju inte. Får jaga dom igen.

• Gorgeousnes

Menar du Rosendahls Wärdshus?

Sjöfartshus är så lågt i tak och så mycket knopar och mässing. Inget som speglar mig och min sambo tyvärr :(.

Dalarö Skans ser kul ut någon som vart där.

Tråkigt med Saltsjöbaden hoppas att dina vänner var glada iaf :)!

Svar på tråden Ni som med lite större budget?