Inlägg från: Thinkerbelle |Visa alla inlägg
  • Thinkerbelle

Ni som med lite större budget?

Hei:)

Dette er tråden for meg! Mange av de innleggene som har kommet viser tanker som er såå like mine egne..

Jeg er norsk, og min BM er fra Stockholm. Vi gifter oss i Stockholm juni 2011, og vårt budsjett er ca 250 000 NOK, inkludert nesten alt.

Vi har fremdeles ikke bestemt sted for festen, men jeg håper vi gjør det i løpet av de neste ukene:)

Skal definitivt følge med i denne tråden fremover.

Kul at flere av dere har giftet seg på Häringe Slott, som også er en av de stedene vi vurderer:)

• Thinkerbelle

Gorgeousnes - såå bra! Vilket lokal?

Hurra - så flott at det gikk i boks før du skulle på ferie:)

• Thinkerbelle

Gorgeousnes skrev 2010-07-16 10:26:32 följande:
    Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen? Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet? Har ni två toastmasters? Värdpar? Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån? Vart gör ni ert hår och smink? Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)! Vad åker ni för transport?

Vi har inte bestämt allt enda, men i kyrkan hoppas vi at en av våre venner vil sjunga och spela gitar, da han er musiker.
    Vi har 1 toastmaster - värdskap er mina förelder (efter gammal skikk).
    Min kommande svärsyster er en jätteduktig konditor, så hon skal laga tårtan, hon jobbar på Tösse i Stockholm.
    Hår och smink - ingen aning! Tar gärna också tips:)
    Transport tror jag blir limousine - vi blir 6 stk: mig själv och min blivande man, mine to tärnor og hans to bestman

• Thinkerbelle

Vi venter på sista förslag, men det blir Krägga Herrgård, og vigsel i Djursholms kapell.. blir såå spennande:)

• Thinkerbelle

hur har det forresten gått med lokalletande för dig???

• Thinkerbelle

Vi er inte såå nära i tid endå, så ingenting der är bestemd:)

inte länga kvar för dig - massa lycka till med lokalen ikväll:) fortell hur det går!

• Thinkerbelle

Inte för i juni 2011, så långt kvar - men det er nu enda på tid at få dom stora detaljena på plats, så blir det mindre stress:)

• Thinkerbelle

Andreas Flicka: Vi skal nog ha SmallPigArt som fotograf - tycker hon är jätteduktig! Skal ha möte med henne när vi konner til Stockholm om ca 1 vecka:)

• Thinkerbelle

Grodfrun skrev 2010-07-27 11:09:55 följande:
    Ni som ska ha OPPEN BAR..Nagon som har en aning om vad man ska rakna med pa ett ungefar?Vi kommer vara ca 60 pers, all dryck innan och under middagen ar i princip utraknad sa det galler efter middagen med andra ord. Vi kommer inte ha starksprit eller skumpa utan vin och ol odyl. Nu dricker ju inte alla, men a andra sidan sa dricker val vissa dessto mer ;)10,000? 20,000? Mer eller mindre? Vad gissar ni?

Jag undrar också - önskar å bjuda våra gäster på fri bar, men må betala "hotellpris" - hur mycket skal vi beräkna?

• Thinkerbelle

Andreas flicka skrev 2010-07-27 22:15:32 följande:
    Har ingen aning - har samma fråga själv, jag tror dock inte att det blir så mycket - kanske 10-15000. Vi ska bjuda på öl och vin - men alltså inte sprit.

Bare öl ock vin for oss också - ingen sprit. Tycker inte det er nödvendigt...

• Thinkerbelle
    Mlle M skrev 2010-07-29 19:48:03 följande:
    Vår öppna bar efter middagen kostade ca 25 000 och vi var ca 70 personer; vi hade iofs även starksprit, typ snaps till nattmaten som var pytt i panna men i övrigt drack folk mest öl och vatten eftersom det varit både champagne, vitt vin, rött vin, desertvin och avec till middagen så folk var nog rätt nöjda  
    MlleM - om jag inter huskar fel så gifte du dig på Krägga Herrgård - det skal vi också:) roligt att höra vad deres fri bar kostar, da vi funderar på hur mycket vi kommer til å spendera på våre ca 80 gjester:)

var du nöjd med Krägga??

• Thinkerbelle
    Carin o Mikael skrev 2010-08-03 19:29:05 följande:
    Tycker att festarrangörerna nästan borde ha som regel att ge ett bra rumspris eftersom de flesta av rummen blir tingade och det faktum att festen också kostar en del. Bara mat och dryck till maten + avec för alla går loss på cirka 60. Sedan drar de ju in en del på bar osv... Bröllopsfester borde ju vara en ganska stor inkomst för dem... Vart ska ni gifta er?   /C&M
    Krägga Herrgård:)
Svar på tråden Ni som med lite större budget?