Inlägg från: uppochhoppa |Visa alla inlägg
  • uppochhoppa

Ni som med lite större budget?

Vi är lite mittemellan tror jag, men våra stora kostnadsposter ring och fotograf samt resa. Varken ringar eller resa räknar vi nu in i budgeten och den är på strax över 100' - så det beror helt på hur man räknar vad det går på. Jag har mycket smart brökjat flytta saker utanför budgeten, ha, ha... Vi skickar nog ca 100 inbjudningar, gifter oss i februari nästa år.

• uppochhoppa

Vi har försökt hitta billiga alternativ, men när man började räkna på allt för att vara i billigare lokaler så blev det snart samma kuvertkostnad trots allt. Just nu funderar jag mycket på resan, det är det enda som känns som ett blankt kort - vet dock att vi inte vill åka till typ maldiverna elelr så, då kommer vi dö av tristess på en sanddyna, det passar inte oss alls.

Har ett dilemma där att jag gärna åker fyra veckor, men till billiagre ställen och reser runt lite, har inte gjort någon sådan längre resa än två veckor ( vill vara borta 4) medan mannen har rest jorden runt och inte känner för en sådan tripp. Hm, svårt att få ihop det känns det som. Jag vill ta chansen och han är less på malaysia etc... Åker i juli nästa år även om bröllopet är i februari så vi hinner ju. New york + hawaii lockar  - men budgeten sätter faktiskt stopp någonstans,,,

• uppochhoppa

vi kör också foto hela dagen - en av de bästa investeringarna känns det som!

tips... se till att få allting skriftligt på ett jkontrakt med lokalen ni väljer, så skönt att kunna luta sig mot det och bara koppla av på dagen d - åka till stället i tid och lämna över material de behöver till dukning... ja, sånt är mina tips!

• uppochhoppa

Tack Kattpoet... men nä, jag vill verkligen göra en härlig långresa. Jag jobbar på en övertalning.. ha, ha. Räknade ut att jag precis klarat mitt terminsmål på jobbet som ger 25 000 i bonus i augusti! sweet - det går till en resebudget tror jag!!!

Kanske new york + hawaii kan genomföras ändå.... :) Det är han nämligen med på, prinsen!

• uppochhoppa

Gorgeousnes skrev 2010-06-24 11:31:58 följande:
    Hade tidigare i bestämt oss för Spegelsalen på Grandhotel. Efter möte med dom och kollat på lokalen så var allt super. Eftersom Grand är ett hotell så hade dom alkoholservering dygnet runt (vi vill ha en låååååååååång fest). Och vi skulle få hålla på efter tre bara vi förlade våra gästers rum runt kring Spegelsalen. Nu några månader senare så var det inte alls samma regler. Nu var det trixigt att bara få hålla på efter 1. Så vi frångick Grand och den vackra vackra Spegelsalen som jag har förälskat mig i. Var igår och kollade på Annarella. Scandics festvåning. Där får man vara till 3 utan några problem. Men interiören var inte kul. Festvåningen ligger på entreplanet, det är 20 meter till hotellbaren där andra gäster sitter. Toaletten delas med hotellbaren. Saknar avskildheten och en vacker interiör. Ska gästerna hänga jackor så ska garderobiär betalas 250 pix i timmen. I deras paket ingår bröllopstårta. En extern konditor gör deras bröllopstårtor. För mig är det viktigt hur den smakar och ser ut. Det jag fick till svar var att gå ut och prova olika tårtor på olika konditorier så kunde vi sedan säga vilken vi tyckte smakade bäst. Min fästmö sa direkt lite skämtsamt. Prova tårtor nu mitt i sommarsäsongen och när man vill komma ner i vikt till brudklänningen. Inte har vi riktigt tid att springa på konditorier och proppa i oss tårtor. Känner nu. Att om vi hyr en tom tom tom lokal så kan vi får inreda den precis hur vi vill. Och få en cateringfirma och den tårta vi vill va. Men det blir ju 1 miljon grejer att hålla koll på. Och det är mindre än tre månader kvar. Tips emottages tacksamt.................känns lite uppgivet nu.

Har ni kollat cedergrenska tornet?
    Var på bröllop där förra året. Fint - men lite er rustik stil. Eller grand hotel Saltsjöbaden? Det verkar många förälska sig i!

På Villa ludvigsberg kanman catera, tjejen som har cateringen där ( tror inte man måste ha henne dock) är duktig. www.christinsbrollop.se  tror jag det är, annars googla på villa ludvigsberg- ligger fint på Mariaberget- avskilt men i stan!

• uppochhoppa

Djursholms slott finns också, men det var också lite mörkt, och mindre än cedergrenska. Upplevde inte det som  mörkt på cedergrenska, men möjligen att dukningen var lite konstig, de använder sig av väldigt gamla tallrikar - sådär medeltidsstuk. Det är nog inte vad ni tänkt er när jag tänker efter. Men maten där var fin!

Tråkigt att du hört så illa om saltsjöbaden, har kompisar som gifter sig där nu i juli...

• uppochhoppa

ja! Hasselbacken är jättefint - kolla det!

• uppochhoppa

Känns som det är "omöjligt" att komma under 100 000 - hur man ärn gör. Vi tittade på billigare alternativ med att förska hyra lokal och catera och köpa drickat själva först men med nästan 100 gäster blir det i princip samam peng som efter att jag förhandlade med ett ställe. Inte klart ännu - hoppas få allt på papper ikväll när vi besöker stället.

Idag köpte jag min klänning!
    Ävenom det är långt kvar så ver det lika bra att slå till nu när jag hittat "the one". Ligge runder starka bilder i mitt galleri - köpte den på bröllopssviten på sveavägen 51 och den är en Pronovias från 2010 års kollektion. Älskar den!!!

• uppochhoppa

Vi gifter oss på sundbyholms slott i februari 2011. Fotograf: emma Sandström www.adorablemoments.se under hela dagen och kvällen. Delar värdskapet med båda våra föräldrapar. Toastmasters blir två av våra nära vänner, hoppas de tackar ja! ( annars två andra) Musik: annies song som ingångslåt. Kärleken förde oss samman är en av tre solosånger. Kompisar spelar och sjunger. Smink, hår och blommor ännu ej klart.

• uppochhoppa

Skriver från iphone, svårt med utrymmet... Musik på kvällen är oklart, band vore härligt men pengarna... Tårtan görs av slottets konditor. Vi har vigseln på slottet, borgerligt, och får kanonsalut och röd matta! Funderar på att släppa upp lyktor i vinternatten! Svårt men kul med alla val man har att göra, jag funderar nu över örhängen, ska nog inte ha halsband och vill därför ha lite maffigare örhängen. Tips!? De kan vara billiga eller halvsura, men ej över 1500 kr.

• uppochhoppa

Skriver från iphone, svårt med utrymmet... Musik på kvällen är oklart, band vore härligt men pengarna... Tårtan görs av slottets konditor. Vi har vigseln på slottet, borgerligt, och får kanonsalut och röd matta! Funderar på att släppa upp lyktor i vinternatten Svårt men kul med alla val man har att göra, jag funderar nu över örhängen, ska nog inte ha halsband och vill därför ha lite maffigare örhängen. Tips!? De kan vara billiga eller halvsura, men ej över 1500 kr.

• uppochhoppa

Ha ha, halvdyra skulle det ju va! Klänningen kommer från pronovias, finns under starka bilder i galleriet. Håller ni med om att jag ska skippa halsband? Ska ha rejäl håruppsättning och satsar på det istället för slöja.

• uppochhoppa
    Andreas flicka skrev 2010-07-26 11:45:52 följande:
    UppochhoppaJag tycker det är fint utan halsband. Jag kommer nog inte heller att ha halsband utan skulle gärna vilja ha ett par carmoséörhängen (ni vet sådana som har en större sten i mitten och flera små runt om) - antigen med en grön turmalin i mitten eller någon vit halvädelsten.Vad ska du ha för uppsättning?
    Det blir något liknande som de som är i mitt galleri. Tjock uppsättning men som är vriden mot ena axeln tror jag. (den som ej har klänningens axelband) - men det dröjer innan jag testar det på riktigt, det blir i vinter någon gång som jag gör testuppsättning.
  • uppochhoppa

Nu har kag lagt ion bild på tänkta örhängen och på vigselringen i mitt galleri!

I morgon bokar vi bröllopsresan till whistler, har kikat och sett att de har grymt bra pris på femstjärniga four seasons, kanske bokar vi det. Vore ju så nice att bo 5stjärnigt på bröllopsresan, normalt bokar vi inte sådana hotell när man reser eftersom man inte ska spendera så mkt tid på rummet. Nu blir det bröllopsresa till en vinterort med mysiga restauranger, men jag tror att det blir en del tid på hotellet ändå, särskilt när det finns spa och grejer där!

• uppochhoppa

foton från vår provfotografering finns nu på www.adorablemoments.se. Vi är SÅÅÅÅ nöjda!!! Shit vad jag längtar till februari!

Vad fina ni var Mrs Muffin!

• uppochhoppa

PÅ Sundbyholms slott kommer våra gäster att betala 500 kr per person för övernattning och frukost.

• uppochhoppa

Nikeh skrev 2010-08-11 13:43:11 följande:
    Vad har ni andra köpt för klänningar? Skulle vara kul och se om någon annan t.ex. har en Pronovias...

Jag har en pronovias! Finsn under starka bilder i mitt galleri!

Svar på tråden Ni som med lite större budget?