• Cylt

Ni som med lite större budget?

Vi gifter oss i augusti och har en budget som påminner om era. Bröllopsresan har vi dock inte räknat in.
    I princip är allting klart, bortsett från lite småfix som bordsplacering, program och kläder till min lilla kille. Jag har varit inne i en antiplaneringsperiod sedan i början av maj - hoppas på att få tillbaka lusten i hyfsat närliggande framtid; vi får se.

• Cylt

pludie skrev 2010-06-23 21:43:24 följande:
    Vad lagger ni mest pa?

Maten/Lokalen (det kommer i ett kit, då cateringföretaget följer med lokalen vare sig vi vill eller ej) Totalt kommer vi att landa på drygt 100' bara på den posten, då ingår iofs halvöppen bar (vin/öl/alkoholfritt) också. För oss känns det som en korrekt prioritering då mat är viktigt för oss.

• Cylt

Vi kom precis hem från Grand i Saltsjöbaden.
    Det var ett bröllop där igår, och omgivningarna är fina - absolut, men hotellet håller inte måttet, tycker jag. Jag skulle inte vilja ha min bröllopsfest där.

Sjöfartshuset hade vi länge som alternativ. Ring och hör med dem, de som vi träffade där var kanontrevliga.
    Annars Rosendahl eller Hotell J i Nacka kanske?

Gorgeousnes skrev 2010-06-24 13:44:58 följande:
    Cedergrenska Tornet verkar så mörkt. Å Grand Saltsjöbaden har jag enbart hört dåligt från. Allt från otrevlig personal eller att stället håller på att ruttna sönder. Har släktingar som bodde där tidigare i år dom belv besvikna. Har tittat lite på Ludvigsberg men inte ringt än. TACK!

• Cylt

Dalarö Skans ska vara helt grymt för bröllop!
    Eller Djurgårdsbrunn?

Rosendahls Wärdshus har ett bröllopspaket som låter väldigt prisvärt, men det var bokat "vårt" datum... Kolskjulet på Skeppsholmen tittade vi på innan det riktigt var klart. Det kanske kan vara nåt?

Hehe, vi var inte bjudna på bröllopet, utan firade bara midsommar där - men de verkade iallafall glada, även om festen tog slut klockan 22:00

Gorgeousnes skrev 2010-06-26 16:41:33 följande:
    Menar du Rosendahls Wärdshus? Sjöfartshus är så lågt i tak och så mycket knopar och mässing. Inget som speglar mig och min sambo tyvärr :(. Dalarö Skans ser kul ut någon som vart där.   Tråkigt med Saltsjöbaden hoppas att dina vänner var glada iaf :)!

• Cylt

Mlle M skrev 2010-07-29 19:48:03 följande:
    Vår öppna bar efter middagen kostade ca 25 000 och vi var ca 70 personer; vi hade iofs även starksprit, typ snaps till nattmaten som var pytt i panna men i övrigt drack folk mest öl och vatten eftersom det varit både champagne, vitt vin, rött vin, desertvin och avec till middagen så folk var nog rätt nöjda  

25 000 för 75 personer, det låter helt sjukt dyrt... Men när jag räknar på det är det typ vad vi budgeterat också... Fast det låter så mycket mindre när man säger 350:-/pers.
    Vi kommer dock "bara" bjuda på öl, vin och alkoholfritt.

• Cylt

Spännande att jag inte kan läsa innantill - Jag ser att det står 70 personer!! (Vi kommer att vara 75:)

Mlle M skrev 2010-07-29 19:48:03 följande:
    Vår öppna bar efter middagen kostade ca 25 000 och vi var ca 70 personer; vi hade iofs även starksprit, typ snaps till nattmaten som var pytt i panna men i övrigt drack folk mest öl och vatten eftersom det varit både champagne, vitt vin, rött vin, desertvin och avec till middagen så folk var nog rätt nöjda  
    Cylt skrev 2010-07-30 09:55:54 följande:
      25 000 för 75 personer, det låter helt sjukt dyrt... Men när jag räknar på det är det typ vad vi budgeterat också... Fast det låter så mycket mindre när man säger 350:-/pers.Vi kommer dock "bara" bjuda på öl, vin och alkoholfritt.
Svar på tråden Ni som med lite större budget?