• Nikeh

Ni som med lite större budget?

MonsterSmulan skrev 2010-07-30 11:17:37 följande:
    Hej! Kommer in i tråden lite sent, men hoppas få vara med ändå. Vi har en budget på ca 150.000kr (exklusive smekmånad och ringar) för ca 55 gäster. Vi gifter oss först i Juni 2011, så vi är bara i början av planeringen än så länge, men ser redan att vissa poster kommer att dra iväg... Det jag inte vill snåla på är: 1) Brudklänning 2) Festlokal 3) Ring (men ringen har jag lagt utanför budgeten, hihi!) Viktigast för min blivande man är riktigt bra bröllopsmiddag.

Hej! Jag kommer också in lite sent i tråden, men är väldigt glad över att den finns!
    Vår budget är nog lite flytande. Den är än så länge på ca 140'. Allt beror nog lite på vilken lokal vi kommer att använda. Det viktigaste för min fästman är middagen, då han jobbar inom restaurang själv.

Vi har redan köpt våra bröllopskläder och min klänning kostade väl lite mer än tänkt. Men å andra sidan fick vi hans kläder något billigare så jag tänker att det jämnar ut sig.

• Nikeh

Vad har ni andra köpt för klänningar?
    Skulle vara kul och se om någon annan t.ex. har en Pronovias...

• Nikeh

Carin o Mikael skrev 2010-08-11 14:01:17 följande:
    Jag har köpt en Demetrios... Hade svårt att hitta en fin klänning utan massa lull lull... villle inte ha några pärlor eller för mycket fluff... de begränsade mitt urval ganska rejält, hittade många fina på Garamaj också./C&M

Kikade i ditt galleri och såg de bedårande skorna. Nåt i den stilen tänkte jag nog mig också. Såg ut att vara bra höjd på dem... vilket nog är en fördel.

• Nikeh
    Andreas flicka skrev 2010-08-12 17:30:21 följande:
    Min klänning finns i mitt galleri, ville inte heller ha en massa fluff...
    Jättevacker! 
Svar på tråden Ni som med lite större budget?