Inlägg från: Gorgeousnes |Visa alla inlägg
  • Gorgeousnes

Ni som med lite större budget?

Min mardröm om gästerna har så tråkigt att festen slutar klockan tio på kvällen.

Kolskjulet måste jag kolla!

En girig fråga kan tänkas. Men när jag ser i vår gästlista så kan jag se att det kan nog vara en 20-30 stycken som inte kommer att dricka alkohol kanske max 2 glas. Hur debiteras detta hos restaurangen?

Hade ju kanske kunnat lägga desssa pengar på lite roligare transport för gästerna än dryckespaket som inte används.

• Gorgeousnes

Jag tycker Hasselbacken och Cirkus är samma sak men det är det ju inte haha. Gick just förbi där idag. Får slå dom en signal imorgon.

Vilken meny och vilken musik ska ni ha på Hasselbacken? Hur länge får man vara där?

• Gorgeousnes

@Grodfrun det där med stavfelet på ditt namn är precis något som jag skulle kunna göra och min sambo ska vi inte tala om det är standard för henne haha.

Om dom inte får mig som kund att känna sig speciell så går det bort.

Nu lutar det åt en tältlösning för oss. Väntar på offert från personen med gräsmattan haha.

Tält med golv bord stolar linneservetter termosar kyl ljuskronor dukar bestick och tallrikar och glas och koppar montering frakt och disk för 28000:- det tycker jag var ok. Då kommer vi att få det som vi vill.

Det norska och danska kronprinsbröllopen har varit i tält och jag är en sån rojalist haha.

Sedan kan man välja till linning som gör att dom draperar innertak och väggar med vitt tyg :)!

• Gorgeousnes

Kalles Kablar är supveräna har jobbat med dom och dom är verkligen jättetrevliga.

Det är helt UTOPISKT medn det verkar som vi har fått en lokal ska kolla på den på fredag.

Har hittat ett tryckeri med till inbjudningarna.

Undrar nu.

Vad ska ni ge i morgongåva om ni ska ge någon? Secret box är inte min grej. Funderar på en klocka men känns så förutsägbart.

• Gorgeousnes

@Andreas flicka. Hoppas att du kan koppla av på din semester. Ja det är inte lätt att sova ensam. Jag brukar vara helt utmattad när min sambo kommer (om hon sovit borta) just för att jag inte sovit ordentligt.

Jag har också känt av denna stress med planering. Att man på två månader ska planera sitt livs fest för över 100 000:- känns som en utmaning ibland. Och jag har inte ens någon aning om hur min klänning ska vara.

• Gorgeousnes

Jag undrar vad har ni för musik i kyrkan och på festen?

Vilken fotograf har ni valt? Filmar ni bröllopet?

Har ni två toastmasters? Värdpar?

Var har ni beställt er bröllopstårta ifrån?

Vart gör ni ert hår och smink?

Behöver tips och råd är det dessutom i Stockholmsområdet ännu bättre :)!

Vad åker ni för transport?

• Gorgeousnes

Supertack!

Oh en svägerska som jobbar på Tösse-bageriet går ju inte av för hackor :)!

Vart ska ni gifta er och vart är festen?

• Gorgeousnes

Ska kolla på en lokal ikväll klockan 18.00. Jag hoppas att det blir den. Tror att det blir så till 98% :)!

Hur har du gjort dina inbjudningskort?

• Gorgeousnes

Haha! Ja dom flesta planerar ju sitt bröllop längre än tre månader haha.

PÅ måndag kan vi förhoppningsvis lämna inbjudnignarna till tryckeriet.

När gifter du dig?

• Gorgeousnes

Vad glad jag blir att höra hur ni ska ha det. Har segt internet denna vecka så korta svar.
    Hämtade våra inbjudningar i fredags från tryckeriet satte på frimärken med vigselringar och skickade ivøg dom.
    MIn sambo har bokat provsmakning på Chokladfabriken. Har ni några erfarenheter dørifrån?
    Ni får gørna gå in i mitt bildgalleri och titta på min klønning. Jag vill väldigt gärna ha den. Men vill inte ha något över axlarna. Hur mkt kan en sömmerska ändra?

• Gorgeousnes

Är underbart glad. Inbjduningarna är ute. Vi har haft över 300 besökare på hemsidan. Jag köper nog min klänning imorgon. Vill dock ändra på hela livstycket ør jag galen eller???

Ska handla alkohol imorgon i Tyskland till 100 personer. Tips emottages tackasamt.

• Gorgeousnes

Vad fina bilder. Och snygg du var i håret. Och klänningen var jättefin. Vart kom den ifrån?

• Gorgeousnes

Ni som gifter er i Stockholm vart tillbringar ni er bröllopsnatt?

Svar på tråden Ni som med lite större budget?