Inlägg från: Emmilie87 |Visa alla inlägg
  • Emmilie87

Är 20 000 kr för lite?

Hej!

Jag och min sambo planerar att gifta oss i september 2011, och vi har nu börjat att spara. Vi kommer vara cirka 50 gäster. Vi vill inte ha ett allt för stort bröllop; jag ska till exempel ha min mammas klänning, mamma ska göra frisyren (hon är frisör) och min syster ska göra alla blomsterarrangemang (hon är florist). På så sätt kommer vi undna lite billigare. Vi ska även försöka laga maten, ej tårtan, själva.

Är det för snålt att ha en budget på 20 000 kr? Vi kommer inte kunna spara mer än så till september nästa år.

Mvh
    Emmilie

• Svar på tråden Är 20 000 kr för lite?
  • Emmilie87

Hej alla!

Tack för så snabba svar!

I budgeten är bröllopsresa INTE inräknat. Planerar att ta resan senare, och inte i anslutning till bröllopet. 

Har ni tips på hur man kan hålla budgeten nere?

Jag har börjat att planera mycket noggrannt, så därför vill jag ha alla korten på bordet ;)

/Emmilie

• Emmilie87

Till pluggisen: Okej va skönt att höra! :D Vi vill ju ha det enkelt, men ändå ha de där viktiga bitarna (klänning, kyrka, gäster osv). Var det länge sen du gifte dig? :)

• Emmilie87

Hur som helst får vi inte ihop mer pengar innan bröllopet är tänkt att äga rum, så vi får helt enkelt hushålla med 20 000 kr. Man får prioritera lite. Varför vi vill gifta oss nu beror på att vi vill "ha det gjort" innan vi skaffar hus och barn...Bröllop är ju en engångssumma vilket inte villa o barn är. :P

Hur brukar man gör amed dricka? Kan man bjuda på dryck till maten och sedan ha en bar (där gästerna får köpa). Vad är vanligast på bröllop?

/Emmilie

• Emmilie87

Tack för alla som TROR på att vår budget håller! Det gör mig mer taggad och ökar hoppet om att det verkligen kommer att gå! :D

Svar på tråden Är 20 000 kr för lite?