Inlägg från: Edwins mamma |Visa alla inlägg
  • Edwins mamma

Är 20 000 kr för lite?

Beror ju på vad man väljer för tyg och för ringar.. Där drar summan iväg. Även om man ska ha alkohol då drar de iväg massor. Bara våra inbjudningar m porto kostade runt 1000kr..Tårtan kostar 3000 för 45st.. Blommorna är jättedyra även om man bara ska köpa in dom. Så vill i ha program de kostar säkert runt 1500 för menyer och program i kyrkan osv. De drar iväg. Vi har en budget på 80000 för ca 50 pers. 

• Edwins mamma

Klart att man KAN göra det för en jättebillig peng. Jag själv anser att de är den största dagen i mitt liv förutom när våra barn har föds.. Men om man tycker det är en fest som alla andra då klarar man nog det på 20000kr. Jag själv skulle hellre hoppa över hela grejen tills jag hade råd att slå på stort. Alla får ha en egen åsikt eller som en sa till mig. Det är den ENDA dagen i på hela livet som det är du själv som bestämmer hur hela din dag ska se ut. INGEN ska lägga sig i hur ni vill ha det. Är ni nöjda är alla andra nöjda!!

• Edwins mamma

Vi har valt att vänta för vi vill ha en oförglömlig fest som alla ska komma ihåg. Vära släkt/vänner ska inte behöva göra/hjälpa till med saker för alla ska bara gå omkring och njuta på vår fest. Som jag sa tidigare. INGEN kan bestämma vad som är rätt eller fel en sån här dag. Det är vårt sätt att göra vår vardag lite roligare med tre barn och ett förhållande som vi vill vårda på just det sättet. De hade säkert kunnat göra det billigare men de är inte pengen på hela kalaset som är det viktiga för oss utan servicen och klassen på kalaset! Då får man vackert betala vilket vi en sån här dag gärna gör. 

Svar på tråden Är 20 000 kr för lite?