Inlägg från: Josefine 776 |Visa alla inlägg
  • Josefine 776

Inte gifta sig för nära en släktings bröllopsdag?

Lite sent inlägg men en fråga som gnager: Jag och min man gifte oss sommaren 2006. Några månader efteråt eklaterades giftermålet mellan min svåger och hans fästmö och de skulle gifta sig samma datum som oss - 2007.
    När vi påpekade att de kanske kunde flaggat för detta då vi bestämde datum (vi bytte datum några gånger och var således inte så noga med vilken dag det blev) och att vi ju faktiskt firade vår FÖRSTA bröllopsdag (hade det varit två år senare eller därefter hade det inte spelat ngn som helst roll) fick jag till svar att de hade tänkt gifta sig detta datum huuur länge som helst och att siffrorna i datumet harmonierade var oerhört viktigt eftersom min svåger är sifferfreak. (Nu talar vi om en man som knappt kommer ihåg sin egen födelsedag så at han skulle legat bakom detta är ren och skär nonsens.)
    Nåväl, jag ringde och frågade OM det fanns en chans at de kunde tänka sig att byta datum men fick då till svar att "Om vi nu inte var nöjda med datumet behövde vi inte komma på bröllopet överhuvudtaget". Hm. Min man och hans bror är nära så det var inte ett alternativ.

Nu är detta några år sedan och irritationen har självklart lagt sig, men jag vill ändå fråga om jag var toklöjlig som reagerade som jag gjorde? Till saken hör att in svägerska har ett ego av rang..

Svar på tråden Inte gifta sig för nära en släktings bröllopsdag?