Inte gifta sig för nära en släktings bröllopsdag?
Jag skulle inte bry mig ett enda dugg om någon nära släkting eller vän gifte sig samma datum som vi gifte oss, jag skulle tycka att det vore underbart att få fira vår bröllopsdag med att få gå på bröllop.
Jag skulle gratulera brudparet med orden: " Grattis! Vi gifte oss också det här datumet och vi är jättelyckliga tillsammans så det här datumet kommer fungera lika bra för er som för oss!"
Jag skulle nog nästan känna mig lite smickrad att de valde samma datum vare sig brudpraet kommer ihåg att jag och mannen gifte oss det datumet.....jag skulle tänka att "då gjorde vi ett jättebra val,eftersom andra också tycker att det är ett bra datum"
Jag skulle inte ta illa upp om vi fick inbjudan till ett bröllop samma datum som vi firar bröllopsdag, inte alls.
Jag skulle inte ta illa upp oavsett om det vore vår 1-åriga bröllopsdag eller vår 10-åriga bröllopsdag, för mig skulle det inte spela någon roll hur länge vi varit gifta, jag skulle inte ta illa upp.
Visst är det lite extra speciellt med den första bröllopsdagen, men jag tycker inte man kan resonera som så att ingen annan ska "få" gifta sig den dagen. Jag och min man "äger" inte det datumet och vi skulle inte ta illa upp.
Jag skulle snarare tycka att det vore lite som att återuppleva VÅRT bröllop. Och vi skulle väl kunna fira VÅR bröllopsdag med presenter i sängen och frukost på sängen och så åka i väg på bröllopet och känna oss lite extra lyckliga och kära den dagen- dels för att det är vår bröllopsdag men även för att det är bröllop och jag tror att det skulle bli lite extra mycket kärlek mellan oss för att det är bröllop på vår bröllopsdag
Om vi skulle vilja gå ut och äta eller åka iväg på tex en slottsweekend eller resa i väg eller liknande för att fira vår bröllopsdag så kan vi ju göra det efter eller innan. Nog för att vår bröllopsdag kommer vara väldigt speciella och viktiga dagar men egentligen så kan det ju komma saker emellan som man inte råder över, någon av oss kan bli sjuk - hur firar man bröllopsdag om någon av oss har magsjuka eller halsfluss??? Jo man får väl fira lite försiktigt hemma och sen ta igen det vid ett senare tillfälle när alla är friska.....även om det då egentligen är på "fel" dag.