Inlägg från: MsNL |Visa alla inlägg
  • MsNL

Tärnor vid borgerlig vigsel?

Hur funkar det egentligen om man vill ha tärnor till en borgerlig vigsel? Jag har förstått det som att det egentligen bara är nåt man har om man gifter sig kyrkligt. Jag vill verkligen ha mina lillasystrar som tärnor (och jag vill dessutom ha dem som vittnen) eftersom de är de som står mig närmast...

Blir det konstigt eller kan man köra på? Jag och min m2b har bott utomlands i 5 år (han är inte svensk) så jag kan inte de svenska sederna oavsett och bryr mig inte så mycket om att ha allt enligt traditioner - bara det känns bra för oss.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tärnor vid borgerlig vigsel?
  • MsNL

Åh så bra att höra! Då vet jag att jag inte bryter mot några jätteviktiga traditioner eller så... ;)

• MsNL

Den biten fixar sig :) De är 23 och 25.

En grej som jag funderar över är om man kan få mer än två vittnens namn på det officiella dokumentet. Man ska ju ha två vittnen, men det är inget som säger att man inte får ha fler. Min m2b vill nämligen ha sin pappa som vittne, och jag vill inte välja mellan mina systrar! Har mailat vår vigselförättare men inte fått svar ännu.

• MsNL

Tack så mycket för era svar :) Jag har frågat ena systern och ska fråga den andra nu ikväll... :)

Svar på tråden Tärnor vid borgerlig vigsel?