• Monarkfjäril

Föräldrar, hur gjorde ni med bröllopsresa?

Skulle vara roligt att se hur ni andra föräldrar gjorde ska dör a med bröllopsresa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-22 22:22
    Skulle vara roligt att se hur ni andra föräldrar gjorde/ska göra med bröllopsresa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-12 00:23
    Ser att jag har gjort en liten miss med mellanrum. Strunta gärna i dem =).
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föräldrar, hur gjorde ni med bröllopsresa?
  • Trollmor 86

Vi har två döttrar. Den äldsta är lite mer än två år och den yngsta är 3½ månad gammal nu. Vi ska gifta oss i början av augusti.

Vi kommer vänta med bröllopsresan ett tag. Hur länge är inte bestämt men minst ett år och max fem år. När vi sedan åker kommer ett barn vara hos sin mormor och den andra hos sin farmor så att de också får lite roligt på egen hand när vi är borta.

• Eriane

Vi gifter oss om 2 veckor. Åker på bröllop om ca ett halvår av kostnads skäl. Planerar att åka hela familjen. Min man, jag, vår dotter och min gravidmage

Har fått massa mothugg folk som tycker att vi borde ju lämna dottern hemma, är det verkligen så svårt att förstå att vi inte vill vara ifrån vår dotter i 2 veckor?

• kokosbollen

Jag bockade i "kortare resa", men det verkar inte kommit med.

Vi har tre barn en som fyller två i sommar, en som fyller fyra i sommar och en som sex år.

Vi delar upp i två kortare resor. Vi åker i väg på festival i tre dagar två veckor innan bröllopet, vi behöver komma ifrån all negativ stress bröllopet har medfört. Då är två äldsta hos farmor och minsta hos mormor. Sen direkt efter bröllopet så sover vi en natt på hotell, kommer och pussar lite på barnen dagen efter och packar om väskan och sen åker iväg på motorcykel och campar i tre dagar till. Då kommer barnen vara med mormor, morfar och moster.

• Monarkfjäril

Så nu har jag ändrat på lite inställningar så förhoppningvis syns resultatet.

Det verkar som man får försvara sitt val hur man än gör =)

Vi står verkligen i valet och kvalet om det blir någon resa inom närmaste framtiden men vårt yngsta barn är relativt liten, så...

• mica82

Vi kommer åka på en 5 dagars resa till Sorrento helt själva. Vår son som då kommer vara 2.5 år kommer vara hos sin kära farmor och farfar :)

• Vi 2010

Hej
    Gifte oss den 12/6 och vi kommer att vänta lite med resan. Vi har tänkt oss att åka allihopa dvs gubben,jag och våra tre barn.  Förhoppningsvis blir det till hösten eller under vintern. Vi reser utomlands så sällan och våra stora barn( 6 och 8 år)  skulle bli besvikna om de inte fick flyga med till något varmt land. Jag skulle dessutom sakna barnen så oerhört om jag lämnade dem hemma. Jag förstår dem som vill åka själva för det är underbart det med, men jag kan inte vara utan mina tre så länge. Åker vi på en romantisk långhelg så skulle jag lämna dem hemma.

• Nordiskbrud

Vi åker till Paris på måndag, bara vi två Blir borta nästan en vecka.  Barnen är nu snart 2½ resp 1½ och ska vara hos mormor och morfar.
    Vi gifte oss i februari och valde att vänta med resan så att barnen skulle kunna vara med dem ute i sommarstugen och på att mina föräldrar skulle ha semester. Min lillebror och hans flickvän kommer också vara med dem så de får lite extra hjälpa några dagar. Men det börjar faktiskt kännas pirrigt att lämna bort dem så länge. 2 nätter är det längsta de varit borta förut och det har gått jättebra Men Paris med två så små barn skulle inte vara kul för någon så de har det bäst hemma där de kan springa fritt och härja

• Monarkfjäril

Jag känner också att barnen kanske inte uppskattar att vara med på bröllopsresan. Så om vi kan ordna en bra barnvakt där de känner sig trygga så tror jag att de har roligare där.

Men jag kan inte riktigt tänka mig att vara så länge utan dem. Innan har de varit borta ett par dagar bara.

Nu har vi gott om tid på oss att tänka och planera och det känns skönt.

• pyrro

Vi kommer att åka sj'lva utomlands i en vecka. Våra barn då 3,5 och 1 år kommer att vara hemma hos oss med mormor.  Tror både vi och dom får det bättre så

• Aeternum

Har kryssat i att bara vi åkte, men har ännu inte åkt...

Men vi kommer åka själva. Vi brukar sällan vara i från våra barn, & har längst varit ifrån dem 3-4 nätter. Men de är trygga med våra föräldrar samt min storebror. Yngsta kommer vara 3, mellersta 5 samt äldsta 11.

Vi åker åtminstone en gång per år/vartannat år utomlands med våra barn, & nu var det längesen vi åkte på en resa själva därför är vår önskan att bara få vara själva. Antar att vi kommer sakna dem rätt mkt, men ska ändå bli skönt att bara få vara vuxen.

Vi åker till hösten, & sn kommer vi antagligen att göra ännu en resa tillsammans med barnen under våren, till ett resmål som passar barnen bättre.

Svar på tråden Föräldrar, hur gjorde ni med bröllopsresa?