• Aurelia

ensam och uppgiven storasyster- känner mig maktlös men vill hjälpa!

Jag skulle vilja få tips på vad jag kan göra för min syster. Hon är 37 år och singel, har aldrig haft en riktig relation och har få vänner. De vänner hon haft börjar få barn och har inte tid att ses alt. visat sig inte vara så bra vänner och sällan vilja hänga med på något hon föreslår. Hon är, och känner sig, väldigt ensam och på helgerna är hon mest med våra föräldrar. Jag försöker träffa henne ofta och vi har ett litet gemensamt kompisgäng som ses då och då, men hon behöver ju egna vänner också! Hon är väldigt friluftsintresserad, aktiv och egentigen mkt mer social än vad jag är. Hur hittar man nya vänner när man börjar närma sig 40? Några tips?

• Svar på tråden ensam och uppgiven storasyster- känner mig maktlös men vill hjälpa!
  • Aurelia

Tipsen om olika friluftsaktiviteter och singelaktiviteter är ungefär det jag borde säga till henne - och jag tycker att det är bra tips, ska "tjata" lite mer på henne bara... Kanske finns det någon "singelsektion" inom Friluftsfrämjandet så att hon inte hamnar på någon kajaktur med bara par eller så... Hon älskar hundar, men en hund gör en ju väldigt bunden och hon jobbar heltid så det är nog ingen idé...

• Aurelia

Åh tack, mittid, det värmer.    Jag vill ju att hon ska bli lycklig... och att hon ska få känna sig kär och älskad någon gång, det är verkligen på tiden!

Svar på tråden ensam och uppgiven storasyster- känner mig maktlös men vill hjälpa!