• tingeling11

axelbandslös bh

Hej flickor! Jag letar runt efter axelbandslös bh till vårat bröllop men vill ha lite recensioner om butiker som ni förhoppningsvis har varit och handlat hos och kan ge både ris och ros om då jag bara har handlat från lindex, hm, kappahl tidigare. Har dock aldrig använt axelbandslös bh då jag varit rädd att den skall åka ner, och just den dagen vill man ju ha en bra som sitter där den ska =). dom butikern jag funderar över är twilfit, triumph och change (västerås, marieberg & tuna park). Vilken tycker du är bäst? tack på förhand!

• Svar på tråden axelbandslös bh
  • happytoaster

Jag tycker att wonderbras axelösa bh med "händerna" är en av de skönaste och bästa axelbandslösa bh:ar jag har haft. Den sitter uppe, ger snygg form och förblir bekväm en hel dag. jag har D-kupa och det är den enda axelbandslösa jag har hittat som går ner fram mellan brösten så man kan ha den under en rigning som hjärtformad okså.

• Janqvist

var kan man köpa denna wonderbra? den låter ju kanonbra!

• happytoaster

asos.com har den billigare än jag har hittat i butik, där köpte jag min.

• Pokaloo

Jag köper mina underkläder från figleaves.co.uk..

Ex en bh som jag köpte från hemsidan för 35 pund kostar 549 på Åhlens City.. Jag fick dessutom 20% rabatt på dem då jag får deras nyhetsmail med rabatt erbjudande osv.

• förlovadflicka

Hur funkar de engelska storlekarna? Skulle gärna vilja ha en sån wonderbra o kollade på asos men fattar inte storleken... Om man har typ 75B?

• Sofiiiz

Var in i lite olika butiker innan jag hittade rätt.

Hittade jätteskön BH på Twilfit - Calvin Klein Seductive strapless
    Hitta en länk nedan (inte twilfit hemsida).
    http://www.herroom.com/calvin-klein-f2934-seductive-comfort-customized-lift-strapless-bra.shtml

De passade jättefint till Hanky Panky trosor i spets
    Hitta en länk nedan (inte twilfits hemsida dock)
    http://www.hankypanky.com/Signature-Lace-Boyshort

Detta blev fint, och var bekvämt! Men kanske inte supersexigt.

MEN jag handlade det jag skulle ha på Change i Häggvik Stinsen.
    De hade även ett erbjudande nu så när jag blev medlem och köpte 1 set, så fick man ett annat sett gratis :)

http://shop.change.com/se/lissi-8.html

Och ett par hipsterns i samma modell till, kändes riktigt bekvämt och sexigt på samma gång!

• tinaalpfält

Jag har köpt en axebandslös Calvin Klein BH som jag tycker sitter jättebra. Skön och sitter ordentligt utan att sitta för hårt. Dock är det ju alltid lika spännade att komma ut ur butiken med en helt anna storlek än den man trodde att man skulle ha. Jag var inne på en 36B och kom därifrån med en 32D...dvs 80B till 70D.

Tror att det var denna jag köpte...betalade typ £35 för den och det var väl värt pengarna.
    www.cku.com/product/index.jsp&cp=3001613.3001635.3001640.3001605&parentPage=family

• tinaalpfält

TS: den BH:n jag pratar om finns på Twilfit...eller iaf fanns för ett par månader sedan när jag var där och kollade men jag tror att de tog 450 kr för den.

• Lugn

Samma här. Fick dock ett rött märke under ena armen... Och det var riktigt härligt att kunna ta av sig BH-n kl 4 på natten! En som jag köpte på Twilfit gjorde så ont (och syntes under klänningen ) så det blev inget... Wonderbra och beige BH det håller och synns inte. Jag har 80 C...

• tinaalpfält

Förlovadflicka: 75B borde motsvara 34B i engelsk storlek.

Svar på tråden axelbandslös bh