• Gorgeousnes

Barn eller inte barn?

Jag är så velig i denna fråga. Min sambo vill väldig gärna ha med barn på bröllopet. På hennes sida skulle det bli 5 barn varav 3 är max ett år och dom andra 6 och 7. Mina vänner har bara sagt jippie kul med bröllop vi letar barnvakt. Iaf några av dom. Om alla mina vänner tar med sina barn så blir det cirkus tio barn och mina kusiner med sina barn så blir det nog kanske 30 barn sammanlagt.

Det är ju fler faktorer som spelar in det är många barn som är max 1 år och dessa föräldrar bor ju inte i stan utan ska ju flyga in så i sådana fall måste dom fixa barnvakt  hemmavid, vilket är krångligt.

Jag vill ju att det ska vara en fest där vuxna kan slappna av och inte springa efter sina barn eller att vissa barn blir trötta och griniga senare på kvällen.

Jag har en vän som just fått tvillingar i dagarna och det kan jag förstå att man ska ta med 2-månaders bebisar. Men min sambos syskonbarn är 10 månader och går på dagis då förstår jag inte riktigt hela grejen med att det är SÅ viktigt att dom ska med på bröllop. Men nu har vi ju inte bröllop i deras stad eller land.

Till saken är den att jag och min sambo inte kan få barn och jag är rädd att jag kanske blir lite ledsen i ögat över att se alla dessa vackra finklädda barn till mina älskade vänner och familj. Och det är inte riktigt så jag vill känna på min bröllopsdag....men det är ju ingen garanti att jag känner så.

Min sambo är så väldans glad för alla barn och säger att jag måste försöka komma över denna avundsjuka litegrann. Ingen hade varit gladare än jag för det.

Men min sambo kan gå med på att familjens barn får komma och inga andra.

Jag vet inte tycker det är jobbigt. Vill ju bara att allt ska bli bra.

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Barn eller inte barn?
  • Gorgeousnes

Vi väntar på offert från en lokal nu :)! Och det blir endast ett stort rum där. Det blir ju dock ett extra moment att fixa barnrum. Och jag älskar barn och jobbar med barn men men men att fixa och dona ett rum för dom under bröllopet. När vi bjuder hem barn så är jag den som pysslar och donar och fixar roliga sugrör och vi har alltid presenter till barnen. Men just denna dag så tvekar jag. Barn är ju inte glada hela tiden och på min bröllopsfest vill jag ha glada miner . Vuxna kan ju iaf fejka ett leende medan barn är ärliga rakt igenom haha!

Låter jag som en bridezilla nu?

• Gorgeousnes

Nej jag vill ju att våra gäster ska kunna slappna av och det gör man ju inte på samma sätt när man har med sig sina barn.

Men vissa av dessa småbarn bor ju utomlands. Låter det hemskt att dom ska fixa barnvakt en helg för att sedan åka utomlands på bröllop. Hade ju varit en helt annan sak om det var i samma stad som bröllopet var i. Men dom flesta av våra gäster kommer att resa långt för vårt bröllop.

Pheeew att jag itne har någon bridezilla varning än på mig haha.

• Gorgeousnes

Om barn kan vara på dagis så kan dom väl vara borta en helg från mamma och pappa?

Det var bara ett enkelt resonemang från en som inte har barn :). Men barn som är under 1 år eller ett år måste ju sitta i någons knä. Istället hade denna förälder kunnat varit uppe på dansgolvet och dansat eller gått runt och minglat obehindrat med ett glas vin i handen.

Sedan ska dessa barn sövas någonstans....åsså kanske dom inte vill sova osv.

Barnen är med överallt annars.

Nu ser jag bara problem hmmmm jag brukar vara positiv.

• Gorgeousnes

Tack för fint svar av hjärtaGlenn :)!

Dessa barn är ju ganska väluppfostrade, inga som skriker riktigt. Och gör dom det så tar deras föräldrar hand om dom. Men det är just det om dom ska "tas om hand om" så stjäl det ju föräldrarnas partytid.

Men det är så påtagligt med alla barn. Träffade mina polare för ett tag sedan 7 av dom alla har barn och fyra av dom fick barn ifjol, det är ju väldans påtagligt.

Men det är ju sant det är ju inte säkert att man blir lyckligare utav barn. Men jag vet hur mycket glädje våran fyrbenta son har tillfört i vårt liv :). Tror att ett barn skulle göra minst detsamma :)!

Sedan hatar jag i den situation man hamnar i ibland för att man inte har barn i diverse sammahang. Man behandlas lite som 2:a klass medborgare ibland, vilket bara gör mig ledsen.

För ett sttraight par så finns det iaf lite mer möjligheter till att skaffa barn än oss som lever i ett samkönat förhållande. Hoppas att ni någon dag får det barn som ni så gärna vill ha :)!

Svar på tråden Barn eller inte barn?