• hjärtaGlenn

Barn eller inte barn?

Jag och min sambo har bestämt att vi inte vill ha med några barn på vårat bröllop. Vi var på ett bröllop med barn för ca 2 veckor sedan och jag tyckte att det var hemskt!
    Missuppfatta mig inte, för jag älskar barn ;) Men vi satt på 4e eller 5e raden framifrån i kyrkan och vi hörde absolut ingenting av vad prästen sa eller vad tärnan och marshallken läste upp för något pga barnskrik, barn som sprang runt, barn hoppade på bänkarna och föräldrar som sa till dom. När vi skulle äta så hamnade jag bredvid en barnfamlij. Inte för att det störde mig, utan jag tänkte mer på föräldrarna. Dom kunde inte hämta mat utan fick gå i omgångar för att kunna hämta åt sig själv och till barnen och dessutom verkade dom så spända hela tiden och nästan alla som hade barn med sig gick direkt efter middagen.

Och sen tycker jag faktiskt att det är ok att vara avundsjuk på andra som har barn. Jag och min sambo har "försökt" få barn i 3 år men inte lyckats. Jag är väldigt avundsjuk på mina kompisar som skaffar barn och tycker att det är väldans orättvist.Men jag brukar försöka tänka såhär: Vad säger att jag och Glenn skulle bli lyckligare av att ha barn? Vi älskar varandra och är lyckliga tillsammans. Kommer det ett barn till oss så är han/hon mer än välkommen. Men tills dess så ska vi njuta av varandra och våran tvåsamhet.
    Går man och tänker på att man så gärna vill ha barn så är man ju bara deppig =(

Jag hoppas iaf att ni kommer överens om hur ni ska göra med barnen på bröllopet! =)

Svar på tråden Barn eller inte barn?