Namedropping
Yes skulle vilja veta vilken fotograf ni har valt. Vad ni betalar och vad ni får för detta?
Gäller både stillbildsfotograf och filmfotograf!!
Yes skulle vilja veta vilken fotograf ni har valt. Vad ni betalar och vad ni får för detta?
Gäller både stillbildsfotograf och filmfotograf!!
Det är fullt tillåtet att berätta om en fotograf etc som man t.ex. är nöjd med. Dock får man inte göra det för frekvent och självklart får inte fotografen själv gå in och "göra reklam".
Problemet som har varit på bröllopstorget och som man ska vara försiktig med är att det helt klart ser ut som att fotografer själva i vissa fall går in och påstår att man är nöjda kunder. Så man får vara försiktig med vad man läser och dubbelkolla.
Ja, jag dubbelkollade vår fotgraf faktiskt - vissa som skrivit om honom hade inte någon presentation så jag googlade på nicket för att se om det fanns fler inlägg av samma nick/avatar.
Usch tycker detta är ett ganska stort problem på BT (i alla fall bitvis), man borde vara "tvungen" att skriva en liten presentation i alla fall - dvs anstränga sig.
Vi har bokat Emma Sandström, www.adorablemoments.se under en hel dag. Vi tittade och jämförde endast fotografer från bröllopsfotografer.com där de så att säga kvalitetssäkrar varandra eftersom en ny fotograf måste rekommenderas av två som redan är med.
Emma är med hela dagen och kvällen, men priset skriver jag inte ut av respekt för Emmas prislista. Vi är mycket nöjda med valet av vår fotograf och det är ett fint paket där Emam tänkt på helheten!
Vi har prioriterat att ha med fotografen hela dagen, att få alla bilder högupplösta och få en fin fotobok skapad av ett proffs.
Annars får de väl låsa tråden om de misstycker, hade iaf Malin Norlén och är mkt nöjd.
Kommer du att sätta upp dina bilder från Malin? Vad kostade hon?
Jag har också fotats flera gånger av Jane Nilsson, www.felicitasfoto.se och är mycket nöjd med resultatet. Hon är amatörfotograf men driver egen firma, men jobbar inte heltid med sitt fotograferande. Kanske kan vara ett bra "mellanprisläge" - heldag någonstans strax över 10 000 kr tror jag.
Vi har också bokat studio104.se de har prislista på sin hemsida. Superbra att ha och göra med, det känns som att alla önskemål är möjliga med dem! Allt vi önskade var möjligt till ett väldigt bra pris!
Hej
Förberedelsebilderna finns på hennes hemsida, jag e lite stolt för jag blev själva huvud/topp bilden eller vad man kan kalla det för på hennes sida.
Sen ligger det lite bilder i min foto mapp, syns inte de?
Vi har anlitat Anna Nilsson, www.subclip.se, en jätteduktig tjej...skriver precis som "uppochhoppa" om sitt fotografval - Anna är amatörfotograf men driver egen firma, men jobbar inte heltid med sitt fotograferande...Anna är med hela dagen och kvällen, men priset skriver jag inte ut av respekt för Annas prislista...(vi gifter oss inte förrän i slutet av juli så jag kan inte säga om vi blir nöjda med bilderna - men jag skulle bli förvånad om vi INTE blev det!)...
Jag gillar bildspråket väldigt mycket som studio104 har, har tittat på dom tidigare. Subclip såg också intressant ut men för lite bröllopsbilder.
Har frilansat som fotograf själv så är lite petig kan tänkas.